یادداشت/ سردار تقوی

بهره‌گیری از ارتباطات نوین شاخصه‌ پلیس در تراز انقلاب اسلامی

یکی از شاخصه‌های پلیس هوشمند در تراز انقلاب اسلامی تکیه بر ارتباط نوین بر پایه تعاملات دوسویه و اعتماد اجتماعی است و هرگونه ضعف یا غفلت از این راهبرد، چالش‌های جدی را پیش روی مأموریت برقراری نظم و انضباط اجتماعی و احساس امنیت عمومی، قرار می‌دهد.
کد خبر: ۴۸۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹ - 10October 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس - سردار سرتیپ «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی؛ گسترش و تغییرات سریع و روزافزون دنیای اطلاعات، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف را با سرمایه‌های مالی و تجهیزات پیشرفته نوین به نحو گسترده‌ای به سوی فن‌آوری‌های ارتباطی که زیربنای تغییرات دنیای اطلاعات هستند سوق داده است.

کاربست رویکردهای ارتباط و تعاملات اجتماعی در این شرایط، استراتژی راهبردی است که پلیس در بهره‌گیری از فرصت‌های موجود برای ایفای نقش حساس و حیاتی خود در تولید، برقراری و تحکیم نظم و امنیت از آن استفاده می‌کند.

یکی از شاخصه‌های پلیس هوشمند در تراز انقلاب اسلامی تکیه بر ارتباط نوین بر پایه تعاملات دوسویه و اعتماد اجتماعی است و هرگونه ضعف یا غفلت از این راهبرد، چالش‌های جدی را پیش روی مأموریت برقراری نظم و انضباط اجتماعی و احساس امنیت عمومی، قرار می‌دهد.

امروز پلیس در ایفای نقش اجتماعی و همچنین حضور مقتدرانه در عرصه جنگ شناختی می‌کوشد هجمه‌هایی که در اثر فن‌آوری‌های جدید ارتباطی، قواعد حقوقی موضوعات و مسائل مختلف را دچار اختلال و مشکل کند با مدیریت حرفه‌ای و تخصصی و اصولی مبتنی بر اخلاق اسلامی بی‌اثر سازد و احساس امنیت اجتماعی را ارتقا بخشد.

پیچیدگی این مأموریت در دامنه نفوذ فن آوری‌های جدید به حریم خصوصی، خلوت و فضای اختصاصی زندگی افراد و خانواده‌ها نمایان می‌شود و اگر هوشیاری جامعه در توجه به سبک زندگی اسلامی و معیارهای معرفتی و شناختی و هماهنگی، همراهی، همگامی و هم‌سویی سرمایه‌های اجتماعی با نیروی انتظامی نباشد بی‌هیچ تردیدی شاهد شدت آسیب‌های مخرب و ویرانگر خواهیم بود.

پاسداشت فرهنگ، هویت و ماهیت زندگی اجتماعی در کنار توجه به‌روزآمدی و کارآمدی تکلیفی است که با ارج‌گذاری به ارزش‌ها و هنجارهای انقلابی و اصول اسلامی در مقابله هوشمندانه با تهدیدات دشمن مؤثر واقع می‌شود.

آنچه مسلم است دشمن و معاندان نظام اسلامی از هیچ حربه‌ای چه تحریم‌های ظالمانه و یا گسترش بحران و آشوب در منطقه و یا هجمه‌های تخریبی در جنگ‌‌شناختی، از مواضع خود لحظه‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند و باید با جدیت و مقید به توسعه تعاملات پیوسته و نظام پیشنهادات پویا خود را مهیای حضور و مقاومت در این سنگر برای دفاع از امنیت و اقتدار ایران اسلامی نماییم‌.

امسال هفته نیروی انتظامی به برکت خدمت صادقانه در سوگواری‌های مکتب امام حسین (ع) و عنایات ویژه ولی‌نعمتمان حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا و به میمنت ماه عزیز ربیع الاول با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» آغاز می‌کنیم و برنامه زیادی برای خدمت‌رسانی به مردم و اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده در دستور کار داریم‌.

امید است در هفته بزرگداشت ناجا که فرصتی مغتنم برای توسعه تعاملات و ارتباط پلیس و مردم است بتوانیم با شناخت درست و علمی موقعیت خطیری که پیش روی ماست هوشمندانه برای تجلی امنیت پایدار گام برداریم‌.

در ادای این تکلیف مقدس، رسانه‌های جمعی نقش مؤثری برای تحقق اهداف عالی دارند و در این فرصت جا دارد از خردورزان اندیشمند رسانه‌های جمعی استان خراسان رضوی که یاوران راستین و بازوان پرتوان مسیر امنیت و پل ارتباطی پلیس و مردم هستند تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها