وزیر ارتباطات:

راه‌اندازی مرکز دیده‌بانی برای شناسایی ظرفیت‌های فضای مجازی/ خدمات پلیس به صورت یکپارچه به مردم ارائه شود

زارع‌پور گفت: باید مرکز دیده‌بانی برای شناسایی ظرفیت‌های فضای مجازی راه‌اندازی شود تا با شناسایی دقیق این فضا، پلیس هوشمند حافظ حقوق مردم باشد.
کد خبر: ۴۸۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ - 10October 2021

راه‌اندازی مرکز دیده‌بانی برای شناسایی ظرفیت‌های فضای مجازی/ خدمات با صورت یکپارچه به مردم ارائه شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفا‌ع‌پرس، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح طرح‌های هوشمندسازی پلیس و اپلیکیشن «پلیس من» که امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز فناوری اطلاعات زندگی مردم را زیر و رو کرده است و زندگی بشر وابسته به آن است، اظهار داشت: شرایط کرونایی هم نشان داد که ابزار‌های الکترونیکی به کمک زندگی مردم آمده و بسیار کارآمد است.

وی افزود: فضای مجازی نشان داد در حوزه آموزش، فرهنگ و... تاثیرات بسیار زیادی داشته و همه جهان و اکتشاف زندگی بشر به این حوزه گره خورده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نظم بخشیدن و ساماندهی این فضا برای پیگیری حقوق مردم بسیار مهم است و پلیس به عنوان بازوی مقتدر حاکمیت باید در این فضا حضور داشته تا از حق مردم دفاع کند و پلیس باید به روز و مجهز به فناوری‌های روز باشد.

زارع‌پور اضافه کرد: این فضا بسیار سیال است و رشد و تغییر تکنولوژی در این فضا بسیار بالاست؛ پلیس در این فضا باید یک قدم از مردم جلوتر باشد تا بتوانند اقدامات خوبی داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: باید مرکز دیده‌بانی برای شناسایی ظرفیت‌های مهم فناوری‌های جدید آن داشته باشیم؛ با شناسایی دقیق این فناوری پلیس می‌تواند سوار بر این فناوری‌ها حافظ حقوق مردم باشد.

زارع پور درباره استفاده از فناوری‌های نوین در پلیس خاطرنشان کرد: باید طعم شیرین فناوری در بخش دولتی را به مردم بچشانیم؛ مردم در بخش غیر دولتی و خصوصی این خدمات را دریافت می‌کنند و انتظار دارند در بخش دولتی هم این خدمات را دریافت کنند و برای این منظور لازم است بخش فناوری اطلاعات در سازمان‌ها جدی گرفته شود و این اتفاق در پلیس افتاده است و لازم است تا تقویت شود تا در جهت افزایش رضایتمندی مردم اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: مردمی که به پلیس مراجعه می‌کنند در نهایت استیصال هستند و اگر در چنین شرایطی کار مردم با سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام شود قطعا دعای خیر این افراد باعث خیر و برکت در زندگی مردم می‌شود.

زارع‌پور گفت: باید خدمات در حوزه‌های مختلف را به صورت یکپارچه به مردم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم تبادل بین دستگاه‌ها را تسهیل کنیم و از همین رو زیر ساخت جدید برای راهبری استقرار دولت الکترونیک تدوین می‌کنیم تا یک سازمان در نهایت در دولت پاسخگو باشد. شاخص کیفیت در دنیا ۸۰ و شاخص کمیت در استفاده از دولت الکترونیک ۱۳۰ است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در خصوص حمایت مالی پیشنهادی به رئیس جمهور داده ایم تا منابع فرا دستگاهی برای توسعه دولت هوشمند در اختیار ما قرار بگیرد. اگرچه تحریم‌ها اثرگذار است اما ما از پلتفرم‌های داخلی نیز استفاده می‌کنیم اما اگر بخواهیم پلتفرم‌های داخلی تقویت شوند باید بتوانیم از طریق این ظرفیت‌ها خدمات را هم ارائه دهیم بویژه بخش پیام رسان های داخلی باید جدی گرفته شود و ما در این خصوص نیز برنامه مفصلی داریم.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم در وزارت ارتباطات اتصال مجازی بین سازمان‌ها راحت‌تر و سریع‌تر باشد. در تلاش هستیم ۳۰ پله جایگاه ایران را در زمینه دولت هوشمند ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها