قائم‌مقام وزارت کشور عراق؛

نیرو‌های عراقی برای مقابله با هرگونه وضعیت اضطراری به حالت آماده باش درآمدند

قائم‌مقام وزارت کشور عراق گفت: هیچگونه ناامنی در جریان انتخابات مشاهده نشده است و نیرو‌های امنیتی برای مقابله با هر گونه وضعیت اضطراری در آماده‌باش کامل قرار دارند.
کد خبر: ۴۸۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ - 10October 2021

نیرو‌های عراقی برای مقابله با هرگونه وضعیت اضطراری به حالت آماده باش درآمدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از موازین نیوز، سرلشکر محمد محمود، قائم‌مقام وزارت کشور عراق اظهار داشت: هیچگونه ناامنی در جریان انتخابات مشاهده نشده است و نیرو‌های امنیتی برای مقابله با هر گونه وضعیت اضطراری در آماده‌باش کامل قرار دارند.

این مقام عراقی تاکید کرد: بنا به دستورات فرمانده کل نیرو‌های مسلح و وزیر کشور، ما از نزدیک همه اقدامات مربوط به تامین امنیت انتخابات را پیگیری می‌کنیم و یگان‌های ما در سراسر عراق مستقر هستند.

وی در پایان اظهار داشت: فضای انتخابات به شکل عالی در جریان است و شهروندان عراقی استقبال گسترده‌ای از انتخابات دارند.

از سوی دیگر واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز یکشنبه از دستگیری ۷۷ متخلف در روند برگزاری انتخابات عراق در چند استان خبر داد.

در بیانیه این واحد آمده است: واحد‌های کمیته عالی امنیتی انتخابات عراق، ۷۷ نفر را به علت تخلفات مربوط به روند برگزاری انتخابات در استان‌های بغداد، نینوا، دیالی، کرکوک، بصره، الانبار، صلاح الدین، اربیل، واسط و دیوانیه بازداشت کردند. این متخلفان به کمیته‌های قضایی که از سوی شورای عالی قضایی عراق تشکیل شده است، ارجاع داده می‌شوند و سپس اقدامات قانونی در حق آن‌ها اتخاذ خواهد شد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در پایان اعلام کرد که این اقدامات در چارچوب اهتمام به سلامت انتخابات و تضمین عدم امکان برهم زدن فضای انتخابات کشور که دارای شفافیت و دموکراسی ناشی از آزادی رای دهندگان در انتخابات نمایندگانشان است، انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار