رئیس پلیس پایتخت:

تماس بیش از پنج میلیون شهروند تهرانی با پلیس ۱۱۰/ هر ۶ ثانیه یک اقدام عملیاتی در تهران اجرا می‌شود

سردار رحیمی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ گرفته شده است، گفت: طبق آمارها هر شش ثانیه یک اقدام عملیاتی در تهران اجرا شده است.
کد خبر: ۴۸۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷ - 11October 2021

تماس بیش از پنج میلیون نفر با پلیس ۱۱۰/ هر ۶ ثانیه یک اقدام عملیاتی در تهران اجرا شده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت صبح امروز (دوشنبه) در مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه هفته ناجا با شعار پلیس هوشمند، امنیت پایدار شروع شده است، اظهار داشت: با برنامه‌ریز‌های صورت گرفته پلیس با سرعت در حال تبدیل شدن به پلیسی هوشمند است.

وی ادامه داد: امروز انواع سامانه‌های هوشمند در مراکز فرماندهی به‌کارگیری شده است؛ همچنین مردم می‌توانند با نصب اپلیکیشن پلیس من کارهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: امروز ارتباط ما با دستگاه قضا به صورت برخط و آنلاین در تمامی بخش‌ها انجام شده است که این موضوع در کاهش اطاله دادرسی کمک می‌کند.

وی درباره امنیت پایدار گفت: امروز همسنگران من و تلاشگران نظم و امنیت با اقدامات هوشمندانه و تلاش‌های شبانه‌روزی توانستند امنیتی باثبات، پایدار و قابل قبول در جای جای ایران اسلامی ایجاد کنند.

سردار رحیمی با بیان اینکه امروز امنیت در ابعاد محتلف فردی، اجتماعی، اقتصادی و ... در ایران اسلامی برقرار است، گفت: براساس شاخصه‌های امنیتی امروز با تلاش‌های صورت گرفته امنیت خوبی در تهران برقرار است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال پنج‌ میلیون و ۶۰۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ گرفته شده است، گفت: طبق آمارها هر سه ثانیه یک تماس با پلیس گرفته می‌شود و هر شش ثانیه یک اقدام عملیاتی توسط پلیس ۱۱۰ انجام شده است و سعی کردیم حضوری قاطع  در سراسر تهران داشته باشیم.

رئیس پلیس پایتخت افزود: تماس‌های مردمی با پلیس ۱۱۰ نسبت به شش ماهه سال گذشته پنج درصد افزایش داشت؛ همچنین با تلاش‌های صورت گرفته حضور پلیس کاهش دو دقیقه‌ای بر سرصحنه داشته است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: روزانه بالغ بر ۱۲ هزار نفر به پلیس‌های تخصصی تهران مراجعه می‌کنند که با بهبود فضای پلیس و اصلاح فرآیند‌های رسیدگی سعی شده به مردم بهترین خدمات را ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۲ درصد جرائم در شش ماه اول کشف شده است، گفت: پلیس آگاهی و پیشگیری با تلاش‌های ویژه در این زمینه اقدامات شایانی داشته و ۲۰ درصد از سرقت‌هایی که در کشور انجام می‌شود در تهران کشف می‌شود.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: سهم وقوع سرقت در تهران ۱/۵ درصد کاهش داشته است؛ در طول چهار سال گذشته ۱۰ درصد سهم وقوع سرقت در تهران کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه برخورد با جرائم جنایی و خشن از اولویت‌های ماست، خاطرنشان کرد: در بخش جرائم جنایی کاهش پنج درصدی و جرایم خشن بالغ بر ۱۰۹ درصد کاهش داشتیم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در طول چهار سال گذشته با اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه هیچگونه جرم مسلحانه در پایتخت رخ نداده است.

سردار رحیمی اظهار داشت: از سال گذشته برخورد با محکومین فراری در دستور کار قرار گرفته و از شش ماهه گذشته تا کنون با تشکیل قرارگاه جلب محکومین فراری هزار و ۲۳ نفر دستگیر شدند.

وی در بخش برخورد با جرایم اقتصادی گفت: در شش ماه اول ۸۶ پرونده مهم فساد اقتصادی و ... رسیدگی شده است و متهمان آن دستگیر و تحویل دستگاه قضا شد.

سردار رحیمی افزود: در شش ماهه اول سال ۵۱ هزار و ۷۹۰ ماینر در تهران کشف شد و ۲۲ نفر از عوامل اصلی آن دستگیر شدند.

وی گفت: در حوزه جرائم سایبری با تسلط پلیس فتا و استفاده از مهندسان سایبر در شش ماهه اول سال، هشت هزار و ۵۷۳ مورد پرونده تشکیل و ۱۰۰ درصد جرایم کشف شده است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار