فرمانده نیروی دریایی ارتش:

«نداجا» امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تأمین می‌کند

امیر دریادار ایرانی گفت: مهم‌ترین مأموریت نیروی دریایی ارتش تأمین امنیت شاهرگ اقتصادی ایران تا دورترین نقطه دریا‌هاست و تنها کشور منطقه هستیم که به شکل مستقل این مأموریت سنگین را در شرایط مختلف تحریم و تهدید با اقتدار انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۴۸۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ - 11October 2021

نیروی دریایی مسئول امنیت شاهرگ اقتصادی کشور در دریا‌هاستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز (دوشنبه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد تجارت ایران از طریق دریا انجام می‌شود و نیروی دریایی تنها نیرویی است که فراتر از مرز‌های کشور فعالیت دارد و توانسته در دیپلماسی دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی اثرگذار باشد.

وی افزود: مأموریت مهم تأمین امنیت شاهراه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دردور‌ترین نقطه دریا‌ها از زمان دفاع مقدس تا امروز بر عهده نیروی دریایی بوده و در آینده هم ادامه خواهد داشت و هیچ تهدیدی ما را از مسیر و مأموریتی که داریم، بازنداشته و نه‌تنها عقب نرفتیم، بلکه جلوتر نیز رفته‌ایم.

فرمانده نداجا تأکید کرد: امروز نیز اگر در صحنه‌های بین‌المللی اتفاقاتی افتاده، حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی باعث کمک به عزیزانمان در سیاست خارجی کشور شده است.

امیر ایرانی اضافه کرد: اما آنچه محور اصلی است، این است که خودمان را به‌طور حتم به‌روز نگه داریم و یکی از هدف‌گذاری‌ها این است که از ظرفیت استان همیشه قهرمان بوشهر که استانی دریایی و استعمارستیز است، استفاده کنیم.

وی درباره ارتقای توان دریانوردی نیروی دریایی ارتش گفت: در این راستا در هر نقطه آبی دنیا که فرمان صادر شود با اقتدار حاضر می‌شویم و به لطف خدا ظرفیت آن نیز وجود دارد و قطع به یقین به دنبال تقویت و گسترش پایگاه‌های خود در سطح اقیانوس‌ها هستیم.

دریادار ایرانی ایرانی عنوان کرد: امروز نیروی دریایی با بهره‌گیری از توان و دانش داخلی توانسته تجهیزات خود را تأمین کند و در عمق دریا مأموریتی که در طول هشت سال دفاع مقدس انجام داد را همچنان ادامه دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: امروز اسکورت شناور‌ها با همت ناوگروه‌های نیروی دریای ارتش با اقتدار انجام می‌شود و حرکت نفتکش‌های جمهوری اسلامی به سمت لبنان با اسکورت نیروی دریایی در دل دریا‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر نیز ناوگروه هفتاد و هشتم نیروی دریایی ارتش در قالب ۲ فروند ناوشکن در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ مستقر است و مشغول اسکورت شناور‌های نفتکش به سمت کانال سوئز هستند.

فرمانده نداجا عنوان کرد: در زمان حاضر اسکورت ناوگروه‌های نیروی دریایی تا دهانه کانال سوئز انجام می‌شود.

امیر ایرانی افزود: هرچند دشمنان برای اینکه ما را بترسانند در محدوده خلیج عدن رزمایش انجام دادند، اما به لطف خدا هر روز ناوشکن نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن حضور می‌یابد و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درمی‌آورد و با اقتدار دور می‌زند و وقتی نفتکش عبور کرد، بازمی‌گردد و نفتکش دیگری را اسکورت می‌کنند.

وی گفت: امروز فعالیت نیروی دریایی به سمت دریای عمان گسیل شده است و بخش عمده‌ای از همکاران ما که در بوشهر مستقر بودند از نظر عملیاتی امروز در سواحل مکران مستقر هستند؛ هرچند حوزه مأموریتی آن‌ها بسیار سخت است و این منطقه به‌صورت مطلوب در مسیر پیشرفت قرار نگرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: آنچه تاکنون در منطقه مکران انجام شده از نعمت حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی برخوردار است که چراغ راه ما بوده و سعی کرده‌ایم که فرامین ایشان را به درستی عملیاتی کنیم و به نتیجه برسانیم.

دریادار ایرانی گفت: هدف این است که دل رهبر معظم انقلاب را شاد کنیم و آرامش خاطری در حوزه دریا داشته باشند و بدانند فرزندانشان با سختکوشی و ولایتمداری با بهره‌گیری از تخصص لازم در دریا حضوری مقتدرانه دارند و همان‌طور که تاکنون توانستیم دشمن را از محدوده خلیج فارس و دریای عمان بیرون کنیم از محدوده اقیانوس هند نیز خارج کنیم.

وی ادامه داد: استان بوشهر برای نیروی دریایی افتخارات زیادی داشته است و این پایگاه در جنگ با انجام عملیات‌های مختلفی از جمله «عملیات مروارید» و درهم شکستن نیروی دریایی دشمن در روز‌های نخست آغاز جنگ سرنوشت‌ساز عمل کرد و خاطرات و تأثیرگذاری این پایگاه همواره در تاریخ این کشور به یادگار می‌ماند.

فرمانده نداجا افزود: استان بوشهر سرنوشت‌ساز بوده و مردم آن در مقابل استعمار و استکبار مردانه ایستادگی کردند؛ امروز نیز ما وام‌دار همان مردانگی‌ها و شجاعت‌ها هستیم و با شعار «راه ما راه حسین (ع) است» راه شهدای این سرزمین را ادامه می‌دهیم.

دریادار ایرانی گفت: بزودی در استان توانمند بوشهر خبر‌ها و اتفاق‌های خوبی در حوزه دریا به نظام تقدیم خواهیم کرد و تلاش می‌شود از این توانمندی بهره لازم را بگیریم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار