سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس؛

مسکو می‌تواند در بازسازی افغانستان نقش داشته باشد

سخنگوی طالبان ضمن تاکید بر ایجاد روابط دیپلماتیک با روسیه به منظور به رسمیت شناخته شدن، گفت: روسیه از نظر اقتصادی کشور مهمی است و طالبان از کمک‌های این کشور استقبال خواهد کرد.
کد خبر: ۴۸۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ - 11October 2021

مسکو می‌تواند در بازسازی افغانستان نقش داشته باشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ذبیح الله مجاهد» سخنگو و معاون سرپرست وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی دولت موقت طالبان در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اعلام امیدواری کرد که روسیه در بازسازی افغانستان مشارکت کند.

مجاهد در همین رابطه گفت: ما مشتاق همکاری با همه کشور‌ها هستیم و سرمایه گذاری خارجی نقش مهمی در اینجا ایفا می‌کند. روسیه از نظر اقتصادی کشور مهمی است. افغانستان در طول جنگ ویران شده است. روسیه و سایر کشور‌ها می‌توانند به بازسازی آن کمک کنند. ما از چنین کمک‌هایی استقبال می‌کنیم و به حمایت‌های مالی امیدواریم.

وی هچنین افزود: ما به دنبال ایجاد روابط با همه کشور‌ها هستیم. اول از همه، ما در مورد روابط دیپلماتیک صحبت می‌کنیم که بدون آن‌ها همکاری بیشتر غیرممکن است. ما در حال مذاکره با روسیه، عمدتا در مورد به رسمیت شناختن دولت ما و از سرگیری کار سفارتخانه‌ها در دو کشور هستیم. حل این مسائل راه را برای همکاری بیشتر هموار می‌کند.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در ۲۴ سپتامبر اعلام کرده بود که روسیه نیز مانند اکثر کشور‌های جهان، فعالیت طالبان در افغانستان و اینکه آیا آن‌ها به وعده‌های خود پایبند بوده‌اند یا خیر را از نزدیک زیر نظر دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار