رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع خبر داد؛

استقرار تیم عملیات اطفای حریق هوایی وزارت دفاع در گچساران

خلبان «نوری آل آقا» از استقرار تیم عملیات اطفای حریق هوایی وزارت دفاع، جهت مهار آتش‌سوزی‌های جنگل‌های گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۴۸۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ - 11October 2021

استقرار تیم عملیات اطفای حریق هوایی وزارت دفاع در گچسارانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، خلبان «محمدمهدی نوری آل آقا» رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع با اشاره به آتش‌سوزی‌های جنگل‌های گچساران اظهار داشت: این آتش‌سوزی از بعد از ظهر روز شنبه به دلیل نامعلومی شروع شده است که به دلیل سخت‌گذر بودن و پوشش انبوه گیاهی و جنگلی و وزش باد شدت گرفته است.

وی افزود: پیرو درخواست بالگرد مجهز به تجهیزات اطفای حریق توسط سازمان جنگل‌ها و مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، بلافاصله یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شد.

نوری آل آقا اضافه کرد: به دلیل گسترش منطقه آتش‌سوزی یک فروند بالگرد دیگر نیز به این ظرفیت اضافه کردیم و هم اکنون دو فروند بالگرد مجهز به سبد چهار هزار لیتری اطفای حریق مشغول به عملیات اطفای هوایی حریق در ارتفاعات منطقه گچساران هستند.

وی با بیان که هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های مردمی، کارکنان محیط زیست و نیرو‌های منابع طبیعی نیز در حال مهار و خاموش کردن آتش در کوه‌های مشرف به قلات گناوه هستند، گفت: سخت‌گذر بودن برخی از این مناطق و پوشش گیاهی انبوه و علفزار‌های وسیع در این منطقه، مهار آتش بدون حضور تیم عملیات اطفای حریق هوایی وزارت دفاع را با دشواری‌های زیادی روبه‌رو می‌کرد.

نوری آل آقا با بیان اینکه علت و وسعت آتش‌سوزی این منطقه پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود، افزود: ۵۳۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در مناطق خامی، نارک، آبریگون و کوه پهن طی پنج فقره آتش‌سوزی طعمه حریق شده است.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع ادامه داد: بیشترین وسعت آتش‌سوزی مربوط به کوه نارک بوده که به دلیل ارتفاع بالا، شیب تند و سخت‌گذر بودن روند اطفای حریق را با کندی روبه‌رو کرد.

نوری آل آقا خاطرنشان کرد: بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها