در راستای گسترش دیپلماسی دفاعی؛

سرلشکر باقری به پاکستان سفر می‌کند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دعوت فرمانده ارتش پاکستان و در راستای گسترش دیپلماسی دفاعی به این کشور سفر می‌کند.
کد خبر: ۴۸۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ - 11October 2021

سرلشکر باقری به پاکستان سفر می‌کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به دعوت فرمانده ارتش پاکستان و در راستای گسترش دیپلماسی نظامی-دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار است فردا (سه‌شنبه) سفری رسمی به این کشور همسایه انجام دهد.

این سفر بنا بر دعوت رسمی ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان انجام خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار است در راس یک هیأت بلندپایه نظامی، امنیتی و دفاعی کشورمان با مقام‌های ارشد سیاسی، نظامی و امنیتی پاکستان دیدار کند.

دیدار با نخست‌وزیر، فرمانده ارتش، رئیس ستاد مشترک ارتش و برخی دیگر از مقامات نظامی پاکستان در برنامه کاری سردار باقری در طول اقامت در شهر اسلام‌آباد قرار دارد.

اعضای هیأت بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه سفر به همسایه شرقی، از شهر بندری «کراچی» در جنوب پاکستان و برخی از مراکز نظامی و دریایی این کشور بازدید می‌کنند.

سفر فعلی هیات نظامی کشورمان به همسایه شرقی مرحله جدیدی در مسیر تحکیم مناسبات نظامی، دفاعی و امنیتی میان دو کشور مهم جهان اسلام ایران و پاکستان را رقم می‌زند.

کارشناسان سیاسی و نظامی با توجه به تحولات امنیتی منطقه و جهان اسلام از جمله اوضاع افغانستان، سفر هیأت عالی‌رتبه ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران به پاکستان را مهم و تأثیرگذار ارزیابی می‌کنند.

سفر سرلشکر باقری به پاکستان به دلیل روند رو به رشد مناسبات دفاعی، امنیتی و نظامی میان دو کشور همسایه و برادر طی چند سال اخیر بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شود.

این بازدید بیانگر اراده مشترک مقام‌های نظامی ایران و پاکستان برای هم‌افزایی بیشتر در مسیر تقویت همکاری‌های دوجانبه، توسعه امنیت در مرز‌های مشترک، کمک به ثبات منطقه‌ای از جمله دیدگاه مشترک برای بازگشت صلح و ثبات در افغانستان، رایزنی درباره مسائل جهان اسلام و عزم مشترک برای نبرد با تروریسم و مقابله با عوامل ناامنی در منطقه است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها