«حیدر العبادی» به نتایج انتخابات پارلمانی عراق واکنش نشان داد

نخست وزیر پیشین عراق در سخنانی به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور واکنش نشان داد و به آن اعتراض کرد.
کد خبر: ۴۸۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ - 13October 2021

«حیدر العبادی» به نتایج انتخابات پارلمانی عراق واکنش نشان دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سومریه‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست وزیر پیشین عراق و رئیس ائتلاف «النصر» به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام واکنش نشان داد. وی در همین ارتباط یک پست توئیتری منتشر کرد.

العبادی در این پست توئیتری نوشته است: در آغاز تظاهرات اکتبر ۲۰۱۹ ما از اولین کسانی بودیم که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و عادلانه و مشارکت عراقی‌ها در این انتخابات برای بازگرداندن اعتماد به دولت شدیم.

العبادی در ادامه آورده است: امروز انتخابات زودهنگام به ثمر نشست، اما سردرگمی در عملکرد کمیساریا و عدم شفافیت در اعلام نتایج، اعتماد به انتخابات را تضعیف کرد. عاقل کسی است که تا صبح این اشتباه را تصحیح کند.

پیشتر «هادی العامری» رهبر ائتلاف «فتح» عراق در سخنانی از نتایج انتخابات پارلمانی این کشور به شدت انتقاد کرد. وی گفت: به هیچ قیمتی زیر بار نتایج ساختگی انتخابات پارلمانی نمی‌رویم.

العامری افزود: ما از آرا نامزد‌ها و رأی دهندگان خود دفاع خواهیم کرد. پیش از این، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در سخنانی به انتشار نتایج اولیه انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور واکنش نشان داد.

رئیس ائتلاف دولت قانون در این زمینه گفت: مذاکرات و رایزنی‌های خود برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی را آغاز می‌کنیم. وی اعلام کرد که با احزاب شیعه، سنی و کُرد تفاهماتی برای تشکیل فراکسیون اکثریت صورت گرفته است.

در همین حال، سالم العبادی عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل حق در کربلای معلی از تقلب و دور زدن آرای حشد شعبی انتقاد کرد.

العبادی تصریح کرد: نتایج انتخابات توطئه، دور زدن آرای حشد و ضربه زدن آشکار به فراکسیون فتح بود تا اجازه ندهند این فراکسیون به جایگاه واقعی خود را در پارلمان عراق دست یابد.

وی افزود: بزرگترین قربانی این نتایج، حشد شعبی است و برخی در داخل و خارج از عراق پیش از انتخابات به این موضوع اشاره کردند و اینکه در مرحله آتی برای انحلال حشد و یا ادغان آن با برخی نهاد‌های امنیتی دیگر تلاش خواهد شد.

العبادی همچنین پیش‌بینی کرد که توافقی میان برخی گروه‌ها در داخل و خارج از عراق وجود دارد تا نگذارند فراکسیون فتح جایگاه واقعی خود در پارلمان عراق را به دست آورد.

وی در پایان از عدم شفافیت کمیساریای عالی انتخابات عراق در عملکرد خود انتقاد کرد و اعلام نتایج انتخابات را «بی‌نظم‌گونه و آشفته» توصیف کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار