جزئیات عملیات «فجرالانتصار» در مأرب از زبان سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جزئیات عملیات «فجرالانتصار» و آزادسازی ۶۰۰ کیلومتر مربع دیگر در حومه شهر مأرب را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۸۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ - 12October 2021

جزئیات عملیات «فجر الانتصار» در مأرب از زبان سخنگوی نیرو‌های مسلح یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرتیپ یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جزئیات جدیدی از عملیات موسوم به «فجر الانتصار» (فجر پیروزی) در استان مأرب ارائه کرد.

به نوشته پایگاه خبری «المسیره»، وی اظهار داشت: «پس از موفقیت در عملیات «البأس الشدید» (عذاب سخت)، نیرو‌های مسلح، عملیات فجرالانتصار را برای آزادسازی مناطق دیگر در استان مأرب آغاز کردند. طی حملات مبارزان یمنی _خداوند حفظشان کند_ ده‌ها مقر دشمن سقوط کرد و کسانی که از این نبرد جان سالم به در بردند، پا به فرار گذاشتند. دستورالعمل نیرو‌های مسلح یمن این بود که به سوی مزدوران و خیانتکارانی که نبرد را ترک می‌کنند، شلیک نکنند».

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد: «هر مزدوری که به ترک میدان نبرد، مبادرت ورزد، نیرو‌های مسلح ما به او فرصتی برای زنده ماندن می‌دهند و این دستورالعمل تا به امروز ادامه دارد. به لطف خداوند، نیرو‌های ما در عملیات فجر الانتصار، توانستند مساحتی که به ۶۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد، آزاد کنند».

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد که طی این عملیات مساحت جغرافیایی واقع در حد فاصل میان منطقه آزادشده طی عملیات «البأس الشدید» تا نزدیکی حومه مشرف بر شهر مأرب آزاد شد.

در عملیات بأس الشدید، نیرو‌های مسلح یمن نزدیک به ۱۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک یمن را از جمله دو بخش مدغل و مجزر در استان مارب را آزاد کنند. آزادسازی پادگان ماس _ بزرگترین پادگانی که دشمن در سال‌های گذشته از آن استفاده می‌کرد_ نیز از نتایج این عملیات بود.

وی در ادامه تاکید کرد که نیرو‌های مسلح یمن از چند جهت در حومه شهر مأرب مستقرند و شماری از نیرو‌ها نیز از طرف شمال در سد مأرب حضور دارند. این نیرو‌ها عزم خود را برای آزادی سراسر اراضی جمهوری یمن و برقراری حاکمیت ملی در آن و تحقق آزادی و استقلال جزم کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد: «استقلال در کشور تنها با طرد نیرو‌های اشغالگر خارجی و پاکسازی سرزمینمان از لوث وجود متجاوزان و یاران آن‌ها، میسر می‌شود. طی این عملیات، ائتلاف متجاوز نیز ۹۴۸ حمله هوایی انجام داد و طی آن منازل شهروندان و جاده‌های سراسری را هدف قرار داد. اما تشدید حملات هوایی، قهرمانان مبارز ما را از ادامه ماموریت عملیاتی باز نداشت».

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار