نماینده مردم در مجلس:

اقدامات خصمانه حاکمان سعودی روابط ایران و عربستان را تیره و تار کرد

کوچی به دلایل خصمانه شدن روابط تهران و ریاض اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر مقامات عربستان مواضع خصمانه‌ای علیه ایران اتخاذ کردند و سپس شاهد حادثه منا بودیم و به دنبال آن حمله ناجوانمردانه عربستان به یمن باعث شد روابط دو کشور اسلامی تیره و تار شود.
کد خبر: ۴۸۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ - 12October 2021

اقدامات خصمانه حاکمان سعودی روابط ایران و عربستان را تیره و تار کرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلال رشیدی کوچی» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه یک خبرگزاری فرانسوی ادعا کرده عادی سازی روابط تهران و ریاض به زودی اعلام می‌شود، اظهار داشت: پیش از اتفاقات چند سال اخیر روابط ایران و عربستان همانند سایر همسایگان مناسب بود، اما در طول چند سال اخیر روابط از حالت حسنه به حالت خصمانه تغییر کرد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی به دلایل خصمانه شدن روابط تهران و ریاض اشاره کرد و گفت: مقامات عربستان مواضع خصمانه‌ای علیه ایران گرفتند، سپس شاهد حادثه منا بودیم و به دنبال آن حمله ناجوانمردانه عربستان به یمن، باعث شد روابط دو کشور اسلامی تیره و تار شود.

وی ادامه داد: روابط تهران و ریاض تا جایی پیش رفت که مقامات سعودی ایران را تهدید می‌کردند و ولیعهد جوان و ناپخته مواضع نامناسبی علیه ایران اتخاذ می‌کرد، اما به نظر می‌رسد حاکمان عربستان به این نتیجه رسیده اند که اگر قرار است کشورشان تقویت شود باید نگاهشان به منطقه بوده و چشمشان را از کشور‌های خارج از منطقه بردارند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس با اشاره به تاکید ایران بر اصول خود، بیان کرد: توافق ریاض و تهران گام مثبتی است؛ ایران و عربستان مشترکات دینی و مذهبی بسیاری دارند و امیدواریم با این حرکتی که صورت می‌گیرد بساط جنگ در یمن بر چیده شود و حاکمان عربستان سر عقل بیایند و گذشته خود را جبران کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار