جانشین معاون عملیات نیروی هوافضای سپاه خبر داد؛

توانمندی پدافند هوایی ایران برای مقابله با اهداف تا ارتفاع ۱۰۰ هزار پا

سردار شیخیان با بیان اینکه امروز سامانه‌های موشکی و جنگالی در سراسر کشور توسعه یافته است، گفت: این سامانه‌ها می‌توانند با تمام اهداف در ارتفاع‌های مختلف تا ۱۰۰ هزار پا مقابله کنند.
کد خبر: ۴۸۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ - 13October 2021

توان مقابله با اهداف تا ارتفاع ۱۰۰ هزار پا را داریمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، سردار سرتیپ دوم پاسدار «داوود شیخیان» جانشین معاون عملیات نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ در تشریح اقدامات حوزه دفاع هوایی، اظهار داشت: رادار‌ها به‌عنوان اولین حلقه کشف در حوزه پدافند هوایی از مهم‌ترین ابزار‌های دفاع هوایی هستند و قطعاً از جمله موارد تحریمی درباره جمهوری اسلامی ایران همین سامانه‌ها هستند و با توجه به تهدیدات روزافزون و همچنین سناریو‌های مختلف دشمن، استفاده از ابزار‌های مختلف مانند هواپیما‌های پنهانکار، هواپیما‌های بدون سرنشین پرسه‌زن، موشک‌های کروز و مهمات دورایستا از جمله تهدیدات مهمی است که با آن‌ها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با استفاده از رادار‌های با فناوری بالا، با استفاده از توان داخلی و دانش دانشمندان جوان توانستیم به فناوری ساخت رادار دست پیدا کنیم. دستیابی به فناوری‌هایی مانند فناوری آرایه‌ فازی و هوش مصنوعی باعث توسعه رادار‌هایی با فناوری بسیار بالا در کلاس‌های مختلف در کشور شده است. این باعث به وجود آمدن یک قدرت بسیار بازدارنده و قوی در حوزه کشف شده به طوری که هر هدفی در هر کلاسی که امروز در دنیا بعنوان یک هدف نظامی مطرح است، توسط این رادار‌ها قابل کشف و ره‌گیری است.

جانشین معاون عملیات نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: به واسطه شبکه بودن این رادارها، در لحظه اطلاعات آن قابل انتقال به مراکز فرماندهی و کنترل است که با تشخیص اهداف دوست از دشمن، اهداف شناسایی می‌شوند و تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی درباره نوع برخورد با آن‌ها و اقدامات تاکتیکی صورت می‌گیرد که این اقدام تاکتیکی می‌تواند شامل پرواز هواپیما‌های اسکرمبل باسرنشین و بدون سرنشین، استفاده از سامانه‌های جنگالی و استفاده از سامانه‌های موشکی بعنوان آخرین قدم برای انهدام اهداف باشد.

وی تاکید کرد: استفاده از فناوری‌هایی مانند مقابله با اقدامات سایبری و همچنین الکترومغناطیس باعث مصون‌سازی این سامانه‌ها در برابر این تهدیدات بعنوان آخرین تهدیدات روز دنیا در حوزه پدافند هوایی شده است و این قابلیت در سامانه‌های پدافندی سپاه و ارتش وجود دارد.

سردار شیخیان در پایان با تأکید بر اینکه سامانه‌های موشکی و جنگالی هم امروز به‌صورت بومی در سراسر کشور توسعه پیدا کرده است، گفت: این سامانه‌ها می‌توانند با تمام اهداف در ارتفاع‌های مختلف تا ۱۰۰ هزار پا یعنی بالاترین سطحی که هر پرنده باسرنشین و بدون سرنشین پرواز کند، مقابله کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار