مجتهدزاده:

کتاب‌های ایثارگران بیانگر سبک زندگی شهدا هستند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: کتاب‌های حوزه دفاع مقدس بیانگر سبک زندگی شهدا و ایثارگران هستند.
کد خبر: ۴۸۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۹ - 14October 2021

کتاب‌های ایثارگران بیانگر سبک زندگی شهدا هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین رونمایی از کتاب «دامادی خوبان» تالیف مریم عرفانیان که به موضوع زندگی مشترک به سبک شهدا می‌پردازد با حضور سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس  در باغ مدرسه شجره طیبه برگزار شد.

مجتهدزاده در این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس مجموعه در هم تنیده‌ای از عظمت، بزرگی و جلوه‌های جلال و جمال خداوند است که یک انسان می‌تواند در نمایشگاه زندگی تاریخی خود به نمایش بگذارد، اظهار داشت: شهید و شهادت در این مجموعه شگفت‌آور، همچون نگین درخشان و خیره کننده‌ای برجسته‌تر و گرانبهاتر از هر پدیده دیگر به چشم می‌آید.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: برجستگی شهید و شهادت در این مجموعه با عظمت، نتیجه فداکاری مخلصانه انسانی است که جان عزیزش را نثار این راهی پر افتخار کرده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس بیانگر سبک زندگی شهدا و ایثارگران هستند بر ضرورت تدوین و چاپ این کتاب‌ها به منظور آشنایی نسل جوان با دوران پر افتخار دفاع مقدس تاکید کرد.

مجتهدزاده افزود: کتاب‌هایی که عرضه می‌شود بیانگر خاطرات انسان‌های بزرگی است که از همه دارایی‌هایشان را برای رضای خدا گذشتند و بالاترین ارزش‌ها را خلق کردند.

وی اظهار کرد: کتاب زندگی شهدا و ایثارگران درس زندگی است برای ما و هر چقدر رجوع به این کتاب‌ها بیشتر باشد می‌توان آن دوران پر از شکوه و افتخار را برای نسل جوان به نمایش گذاشت و بازنمایی کرد.

رئیس‌ سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان گفت: جوان ما باید بداند چه گذشته پر افتخاری داشته است تا به واسطه الگوگیری از آن، آینده‌ای پر از شکوه و افتخار را برای خودش رقم بزند.

لزوم تشکیل شورای نویسندگان زن

به گزارش دفاع‌پرس، در این مراسم مریم عرفانیان، نویسنده کتاب دامادی خوبان نیز با بیان خاطراتی از دوران نویسندگی‌اش گفت: به اندازه آدم‌هایی که در جنگ حضور داشتند؛ خاطره، درد، فراق، عشق و سبک زندگی وجود دارد و ما باید همت کنیم این‌ها را پیدا کنیم، بنویسیم و به دست مخاطب برسانیم و بگوییم لیلی‌هایی وجود داشتند که عشقشان درد‌هایی بود که هیچ وقت تمامی نداشت، ولی عاشقانه زندگی کردند.

نویسنده کتاب دامادی خوبان اظهار داشت: ما باید شورای فکری مبنی بر اینکه زن‌ها برای زن‌ها بنویسند داشته باشیم؛ چون هیچ وقت مرد‌ها نمی‌توانند برای زن‌ها بنویسند و آن نگاه زنانه‌ای که زن‌ها باید داشته باشند در کتاب‌های مردانه وجود ندارد.

وی در پایان گفت: اگر یک شورای فکری داشته باشیم و نویسنده‌های زن آنجا جمع شوند، هم فکری کنند و معایب کار را بیان و محاسن را مطرح کنند و قبل از چاپ کتاب آثار یکدیگر را نقد کنند می‌توان کتاب‌های باکیفیتی به دست مخاطب رساند و در این عرصه موفق‌تر از قبل عمل کرد.

نیز به بیان خاطراتی از دوران نویسندگی خود پرداخت و بر ضرورت استخراج مطالب مفید از گنج عظیم دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار