رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

ضرورت اتحاد زنان مسلمان برای پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی/ تقویت شبکه‌سازی زنان مسلمان، مانع تحقق اهداف غرب است

«مجتهدزاده» در جمع برخی زنان نخبه عراقی به تبیین و تشریح نقش زنان مسلمان در تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت.
کد خبر: ۴۹۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ - 14December 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار با هیئت بانوان نخبه عراقی که به دعوت «جامعه المصطفی العالمیه» در «هفته پژوهش» به ایران آمده‌اند با اشاره به اهمیت این نشست‌ها اظهار داشت: این جمع‌ها فرصتی برای شناخت یکدیگر و آگاهی از ظرفیت‌ها را فراهم می‌آورد تا برای حرکت به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی و نقش‌آفرینی زنان همچون جورچینی در کنار هم قرار بگیریم و حرکتی عظیم شکل دهیم.

ضرورت اتحاد زنان مسلمان برای پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی/ تقویت شبکه‌سازی زنان مسلمان، مانع تحقق اهداف غرب است

وی افزود: صد‌ها سال است که فرهنگ غربی با کمک زور، پول و فرهنگ سعی دارد ما را از خود بیگانه ساخته و زن مسلمان را از هویت خود دور کند و برای همین هدف پول، تبلیغات، اسلحه و ابزار‌های فریبنده مادی را به کار گرفته‌اند.

مجتهدزاده تصریح کرد: اگر بتوانیم هویت زن مسلمان را به زنانمان برگردانیم بزرگترین خدمت را کردیم. این گردهمایی‌ها قدمی مفید خواهد بود تا برنامه‌ریزی و فعالیت‌هایی داشته باشیم و این هویت اسلامی را احیا کنیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تقویت هویت و شخصیت زنان مسلمان همراه با بصیرت را موثر در حرکت اسلامی دانست و بیان کرد: زن در خانواده می‌تواند بر همسر و فرزندانش اثر بگذارد، هر جا زنان حضور داشتند آن نهضت و حرکت پیروز بوده است.

وی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی گفت: در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زنانی حضور پیدا کردند که الگویی جدید از زنانگی را به جهان ارائه دادند. پیش از این زنان یا مدل زن شرقی در حاشیه و بدون نقش نگه داشته می‌شد و تاثیری در جامعه نداشتند، مو یا مدل زنان غربی بود که جنسیت را بر انسانیت ارجحیت می‌داد و به عنوان ابزار در دست سرمایه داری غربی به کار گرفته می‌شد.

ضرورت اتحاد زنان مسلمان برای پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی/ تقویت شبکه‌سازی زنان مسلمان، مانع تحقق اهداف غرب است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: مثل زنان صدر اسلام، زنانی در انقلاب اسلامی ظاهر شدند که بی تفاوت به سیاست نبودند، همچون یک معمار در میدان عمل ظاهر شدند و تاریخ سازی کردند. زنانی که عفیف بودند، حجاب داشتند، عالم بودند و در میدان عمل حضور پیدا کردند. زنانی که مهر، محبت و عاطفه را با روحیه جهاد و مقاومت، هم سنگر خانه را نگه داشتند هم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی موثر بودند، زنان بسیار موفق که مثل معلم ثانی مدل جدید و تعریف جدید از زن ارائه دادند. امروز این مدل را در شما زنان و در مبارزه با داعش در سوریه و لبنان شاهد هستیم، الحمدالله این مدل جدید جای خود را در جوامع باز کرده و این حرکت باید توسط شما به جهان ارائه شود.

مجتهدزاده تاکید کرد: باید تئوری و نظریه‌هایی که غربی‌ها تنظیم کرده‌اند تا جامعه اسلامی را درهم بشکنند بهم بریزیم و نقشی جدید دراندازیم، از این رو نیازمند آنیم تا این نشست‌ها را تقویت کنیم، در تعامل بیشتر با هم باشیم و این با همت شما ممکن خواهد شد.

وی افزود: برای اینکه اجتماعات ما هدفمندتر پیش برود، برای اینکه به سمت هدفی که می‌خواهیم حرکت کنیم و نقش زنان را در جامعه نوین تعیین کنیم از گفتمانی به نام «گفتمان فاطمی» استفاده کردیم. حضرت زهرا (س) به خاطر جامع‌الاطراف بودن خود می‌تواند اسوه باشد لذا باید از روش ایشان برای اتحاد بین زنان استفاده کنیم.

ضرورت اتحاد زنان مسلمان برای پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی/ تقویت شبکه‌سازی زنان مسلمان، مانع تحقق اهداف غرب است

مجتهدزاده به برنامه‌های گفتمان فاطمی اشاره کرد و افزود: در مرحله اول شبکه‌ای از زنان کشور خودمان و کشور‌های مقاومت که ذیل گفتمان فاطمی قرار می‌گیرند را گرد آوردیم و در تلاش هستیم این گفتمان در کشور عراق هم جان بگیرد و قدم‌هایی در تحقق تمدن نوین اسلامی برداشته شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: می‌توانیم خاطرات زنانی که در مبارزه با داعش در عراق فعال بودند و خانواده‌هایی که شهدایی را تقدیم اسلام کرده‌اند را ثبت و ضبط کنیم تا آیندگان بدانند چه حماسه‌هایی خلق شد و و از سوی دیگر چه کسانی پشت داعش صهیونیست قرار داشتند. استکبار جهانی دست بر نمی‌دارد و داعش‌های دیگری را پدید می‌آورد از این‌رو زنان باید آگاهی خود را بالا ببرند و این به همت بلند شما زنان ممکن خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها