مجتهدزاده:

خاطرات مادران و همسران شهدا باید بازنمایی شوند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: منشا ایجاد حزب‌الله لبنان، حماس و همچنین انصارالله یمن و همه مجاهدت‌ها و ایستادگی‌ها در مقابل مستکبرین عالم از برکات انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۴۸۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ - 03October 2021

خاطرات مادران و همسران شهدا باید بازنمایی شوند/ ایستادگی مقابل مستکبرین از برکات انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست «بررسی نقش زنان در دفاع مقدس از منظر حقوق بشر و قانون اساسی» با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد.

مجتهدزاده در این نشست با بیان اینکه خاطرات مادران و همسران شهدا تاریخ‌ساز، هویت‌بخش و پر از افتخار است، اظهار داشت: این هویت تاریخ‌ساز فرهنگی باید برای نسل جوانان ما بازنمایی شود. باید جوانان ما بدانند چه تاریخ پرافتخاری داشتند تا خودشان در آینده چنین تاریخ باشکوهی را رقم بزنند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: زنان هم در پیدایش و هم در استمرار انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کردند و اگر ما آن نقش را درست برای جامعه تبیین نکنیم در حد قصه و خاطره‌گویی باقی خواهد ماند.

وی هدف از تببین و بازنمایی نقش زنان در دوران دفاع مقدس را آشنایی جوانان با نحوه برنامه‌ریزی آن مجاهدت‌ها عنوان کرد که زمینه ساز وقوع انقلاب شد.

مجتهدزاده تصریح کرد: انقلاب اسلامی مدل جدید مدیریتی بود که نه به شرق وابسته بود و نه به غرب و با اتکا به خدا تحت رهبری حضرت امام (ره) و به خاطر وحدتی که بین مردم ایجاد شده بود، به وقوع پیوست.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: چون شرق و غرب، انقلاب ما را در تعارض با منافع خود دیدند صدام مزدور را تحریک کردند تا در مقابل ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مثل عطر گل‌های بهاری پیامش را به همه جهان صادر کرده، خاطرنشان کرد: منشا ایجاد حزب‌الله لبنان، حماس و همچنین انصارالله یمن و همه مجاهدت‌ها و ایستادگی‌ها در مقابل مستکبرین عالم از برکات انقلاب اسلامی است. انقلابی که هیمنه رژیم صهیونیستی، آمریکا و همه دشمنان ما را شکست.

مجتهدزاده یادآور شد: ما به ظاهر با رژیم بعثی عراق در جنگ بودیم در صورتی که در یک ائتلاف نانوشته همه مستکبرین و مرتجعین منطقه با پول‌ها و نیروهایشان با ما وارد جنگ شدند و اگر زنان ما وارد میدان نمی‌شدند ایثار و فداکاری نمی‌کردند از عزیزترین کسانشان نمی‌گذشتند، سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می‌خورد. واقعا این زنان بودن که سرود جنگ را نواختند و به عنوان یک ارزش در داخل خانه‌ها مطرح کردند و موجبات تشویق مردان را برای حضور در جبهه فراهم کردند. مادرانی بودند که آرزو می‌کردند کاش فرزندان بیشتری داشتند تا روانه جبهه‌ها می‌کردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: هشت سال دفاع مقدس یک مجموعه در هم تنیده‌ای از صفات جمال و جلال خدا در نمایشگاه زندگی تاریخی انسان را به نمایش گذاشت و آن چیزی که درخشنده‌تر از همه بود و مثل یک نگین درخشید، شهید بود؛ شهید محصول فداکاری انسانی است که از جان عزیزش برای حفظ آرمان‌ها و اعتقاد‌اتی که دارد، می‌گذرد.

وی با بیان اینکه اگر جوانان ما در الگوپذیری راه را اشتباه بروند نتیجه غفلت ماست، بر لزوم اسطوره سازی از شهدا و ایثارگران تاکید کرد. مجتهدزاده خانواده‌های شهدا را سرمایه‌های اجتماعی کشور معرفی و بر ضرورت حفظ و پاسداشت این سرمایه‌ها تاکید کرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان اظهار داشت: خداوند عالم به واسطه مجاهدت و فداکاری شهدا، به آنها بها می‌بخشد و ماندگارشان می‌کند و به همین دلیل است که بعد از ۱۴۰۰ سال خون امام حسین (ع) هنوز در رگ‌های تاریخ جاری است و باعث پویایی جامعه می‌شود. شهدای ما هم خونشان را در رگ‌های جامعه جاری و ساری می‌کنند پس لازم است که یاد شهدا را همیشه زنده نگه داریم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها