رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

وظیفه ما حرکت برای زمینه‌سازی ظهور است

مجتهدزاده در نشست الگوی سوم زن گفت: زمان دفاع مقدس ما در ظاهر با رژیم بعث می‌جنگیدیم، اما در اصل با بسیاری کشور‌ها می‌جنگیدیم. دفاعی که در آن بواسطه ایمان مردم پیروز شدیم لذا امروز هم وظیفه ما حرکت برای زمینه‌سازی ظهور است.
کد خبر: ۴۹۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ - 08December 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست «هم‌اندیشی، مباحثه و مناظره الگوی سوم زن» صبح امروز (چهارشنبه) با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

وظیفه ما حرکت برای زمینه‌سازی ظهور است

در این مراسم، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: اشکال عمده ما این است که فعالیت و حضور اجتماعی با اشتغال اشتباه گرفته می‌شود. ما احساس وظیفه در برابر هر عرصه‌ای می‌کنیم. مانند حضوری که مردم در بحران‌هایی همچون کرونا، سیل و زلزله به کمک هم می‌شتابند.

وی گفت: زمان دفاع مقدس ما در ظاهر با رژیم بعث می‌جنگیدیم، اما در اصل با بسیاری کشور‌ها می‌جنگیدیم. دفاعی که کسی فکر نمی‌کرد و حتی خودمان هم فکر نمی‌کردیم، در آن پیروز شدیم. ایمان مردم بود که به آن‌ها کمک می‌کرد لذا امروز وظیفه ما حرکت برای زمینه‌سازی ظهور است.

مجتهدزاده افزود: ما در مسائل اخلاقی پسرفت داشته‌ایم. مسائل اومانیستی را به وسیله جنگ نرم در ما رسوخ کرده است. ما باید مجاهدت کنیم تا خدا دست ما را بگیرد. تکلیف، احساس وظیفه و نقش خود در اجتماع را فراموش نکنیم.

در ادامه رضوی‌راد معاون فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در رابطه با دیدگاه زن غربی گفت: نگاه «گناه نخستین» باعث شد تا زن غربی، خود نیز اینگونه به خود بنگرد. فمینیسم موج جدیدی از بردگی را برای زن به ارمغان آورد. تمام موارد غرب بد نیست، اما در حوزه زنان نتوانست خوب عمل کند. غرب به این نتیجه رسیده است که تکیه بر جنسیت دیگر جواب نمی‌دهد. فمینیسم اجباری بود تا زن غربی به نیازش برسد.

معاون فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در رابطه با ویژگی زن شرقی گفت: زن در نگاه جوامع شرقی اینگونه است که زنان برای خدمت‌رسانی تربیت می‌شوند. در دوره‌های ابتدایی زنان صاحب ابزار بودند و در نتیجه رئیس خانه بودند. مادر‌ها و زنان ایرانی زمانی که مسن می‌شوند، صاحب قدرت می‌شوند، اما پیشرفت تکنولوژی قدرت را از دست زنان گرفت و مردان رئیس خانه شدند.

وی در رابطه با الگوی سوم زن گفت: الگوی سوم اینگونه است که زن، نیاز جامعه اسلامی را می‌داند که زن باید در عرصه اجتماع فعالیت کند. زنان در انقلاب اسلامی به پیروی از واقعه عاشورا شرکت کردند. فاکتور دوم آن این است که نیاز خانواده را می‌داند و شرایط خانواده را درک می‌کند و سومین فاکتور آن توانمندی خود زن است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها