زیاد النخاله:

برای حمایت از اسرای اعتصاب کننده غذا از جنگ تازه با اسرائیل ابایی نداریم

مقامات جنبش جهاد اسلامی فلسطین از فلسطینیان و همه آزادگان جهان خواستند به هر شکلی به یاری 150 اسیر فلسطینی بشتابند که در کارزار اعتصاب غذا به سر می‌برند.
کد خبر: ۴۸۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ - 13October 2021

برای حمایت از اسرای اعتصاب کننده غذا از جنگ تازه با اسرائیل ابایی نداریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه چهارشنبه در اظهاراتی تاکید کرد که این جنبش حامی اسرای اعصاب کننده غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود.

زیاد النخاله گفت: ما فرزندان خود را در زندان‌های صهیونیستی رها نمی‌کنیم تا قربانی دست دشمن شوند و در کنار آن‌ها خواهیم بود و با هر آنچه در اختیار داریم از آن‌ها پشتیبانی می‌کنیم حتی اگر مستلزم این باشد که برای دفاع از آن‌ها به سمت جنگ برویم و هیچ توافق یا ملاحظات دیگری ما را از این کار منع نخواهد کرد.

«طارق عزالدین» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری نیز امشب تاکید کرد که اعتصاب غذای ۱۵۰ اسیر از مجاهدان جهاد اسلامی گامی در جهت تشدید تدریجی مبارزه اسرا با اداره زندان‌ها و سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (شاباک) است.

به گزارش فلسطین الیوم، عزالدین شامگاه چهارشنبه در اظهاراتی خبری گفت: نبرد اسرا، نبرد هر فلسطینی و نبرد هر آزاده‌ای در این دنیا است؛ زیرا اسرا طالب ازادی هستند. آن‌ها در مسیر مقاومت و جهادی قدم برمی‌دارند که ملت فلسطین برای دفاع از خود، سرزمین و مقدساتشان و مقابله با تروریسم و تجاوز رژیم صهیونیستی پیش گرفته‌اند.

وی حمایت از اسرا و یاری آن‌ها را تکلیف ملی و مقدس خواند و گفت: ما از همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و همچنین جوانان، اتحادیه‌ها و نهاد‌های بانوان فلسطینی و همه طیف‌های جامعه، نخبگان فرهیختگان، کارگران و کارمندان می‌خواهیم در حمایت و یاری این اسرا مشارکت گسترده‌تر داشته باشند.

عزالدین تصریح کرد: قدرت حمایت مردمی از اسرا، تاثیر بسزایی در کوتاه شدن دوران اعتصاب این اسرا دارد و هر گونه برپایی راهپیمایی، هر نطقی، هر صدایی به نحوی حمایت از این اسرا محسوب می‌شود و این پیام را به دشمن صهیونیستی می‌دهد که هر گونه تعرض به این اسرا اوضاع را دگرگون می‌کند.

سخنگوی جهاد اسلامی تاکید کرد: ما با پیام‌های هشدار خود به رژیم صهیونیستی، بازدارندگی ایجاد می‌کنیم و این رژیم را به توقف همه اقدامات خصمانه خود علیه اسرایمان وادار خواهیم کرد.

وی در پایان سخنانش از همه هموطنان خود در داخل و خارج سرزمین‌های فلسطینی و امت اسلامی در کشور‌های مختلف جهان خواست به یاری اسرا شتافته و نگذارند، اعتصاب غذای اسرا طولانی شود.

اعتصاب غذای اسرای جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از عصر دیروز سه شنبه با هدف توقف اقدامات غیر قانونی و مجازات‌های سازمان زندان‌های صهیونیستی آغاز شده است

کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی طی بیانیه‌ای در خصوص تشدید اقدامات صهیونیست‌ها علیه اسرای جهاد اسلامی اعلام کرد که نظامیان صهیونیست، اسرای جهاد اسلامی را در سلول‌های انفرادی نگه داشته‌اند و شکنجه می‌کنند و همین مسأله موجب اعتراض اسرا شده و برای توقف این امر، دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

پس از فرار شش اسیر فلسطینی (که چند نفر آن‌ها عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین بودند) از زندان فوق امنیتی «جلبوع» در ششم سپتامبر گذشته و ضربه وارد شده به ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی، این رژیم اقدامات سخت‌گیرانه علیه اسرای فلسطینی به ویژه اسرای جهاد اسلامی را تشدید کرده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار