اسرای جهاد اسلامی فلسطین، آغاز «انتفاضه بزرگ» را اعلام کردند

هیئت عالی رهبری اسرای جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تأکید کردند که جرقه انتفاضه بزرگ را از این زندان‌ها زده‌اند.
کد خبر: ۵۰۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴ - 12February 2022

اسرای جهاد اسلامی فلسطین، آغاز «انتفاضه بزرگ» را اعلام کردند

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هیئت عالی رهبری اسرای جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی امروز شنبه خواستار آغاز جنگ «شورش علیه زندانبان» شد و تأکید کرد که این اقدام در راستای اعلام «آغاز انتفاضه بزرگ» است.

شبکه خبری المنار ضمن نقل بیانیه این هیئت، گزارش داد، این انتفاضه با حضور همه گروه‌های فلسطینی حاضر در زندان‌های صهیونیست، «با یک گفتمان، یک حرکت و یک رهبری» صورت خواهد گرفت.

این هیئت ضمن تجلیل از ملت فلسطین از پشت میله‌های زندان، خطاب به آنان گفت که «انتفاضه سوم آغاز، و جرقه آن در زندان‌ها زده شده است». در این بیانیه تأکید شد که «همه زندان‌ها علیه زندانبان قیام می‌کنند و برای اولین بار همه یکپارچه و پیروز هستند؛ به اذن خدا، پیروزی بزرگ».

در این بیانیه با اشاره به اقدامات مسئولان زندان‌های صهیونیست برای اعمال فشار به اسرای فلسطینی آمده است، اسرا، اختلافات گذشته را کنار گذاشته‌اند و همگی متحد شده‌اند؛ به همین دلیل، «انتفاضه بزرگ خود را علیه زندانبان آغاز کرده‌ایم».

این هیئت با اشاره به اتحاد اسرای جنبش‌های فتح، حماس و جهاد اسلامی علیه زندانبان‌های صهیونیست، تأکید کرد: «همگی در عدم پذیرش، متحد هستیم؛ یکی با عصیان و دیگری با اراده مقاومت. این رویارویی، بدون شعار و هیاهو آغاز شده است، ادامه خواهد داشت».

در این بیانیه از ملت فلسطین خواسته شد که علیه زندانبان‌ها دست به عصیان بزنند؛ زیرا «دشمن ما یکی است. این دشمن، عامل اسارت ما و ترس شما، آزار ما و فقر شما و کسی است که عمر ما و رؤیا‌های شما را می‌گیرد».

در همین ارتباط، «حسن عبد ربه» سخنگوی سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین از وضعیت نابسامان زندان‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که وضعیت در این زندان‌ها اسف‌بار است.

عبد ربه تأکید کرد که اگر مسئولان صهیونیست، از اقدامات سرکوبگرانه خود علیه اسرای فلسطینی دست برندارند، وضعیت در داخل زندان‌های صهیونیستی، بسیار متشنج و در آستانه انفجار و تنش قرار خواهد داشت.

گفتنی است که تعداد اسرای حاضر در زندان‌های صهیونیست حدود چهار هزار و ۶۵۰ نفر است که ۱۶۰ کودک، ۳۴ زن حضور دارند. ۶۰۰ نفر از این اسرا نیز بیمار و چهار نفر از آنان، مبتلا به سرطان هستند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار