حماس: مقاومت مسلحانه کنار گذاشته نشده؛ به رهبری مشترک نیاز داریم

عضو دفتر سیاسی حماس ضمن اعلام اینکه مقاومت مردمی، مقاومت مسلحانه را نفی نمی‌کند، گفت نیاز به یک رهبری مشترک حس می‌شود.
کد خبر: ۴۸۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ - 21October 2021

حماس: مقاومت مسلحانه کنار گذاشته نشده؛ به رهبری مشترک نیاز داریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاس حماس در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» گفت، مقاومت مردمی مقاومت مسلحانه یا هر شیوه دیگری را نفی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که توافق اسرا نزدیک باشد، تا کنون به هیچ توافق یا قراردادی برای تبادل اسرا از طریق مذاکرات غیرمستقیم با رژیم اشغالگر نرسیده‌ایم.

ابومرزوق ضمن اعلام اینکه «اسرای عرب در لیست توافق آینده ویژه تبادل اسرا هستند»، افزود: با فتح درباره مقاومت مردمی توافق کردیم و هیچ چیزی اجرا نشد. هر دولت وحدت فلسطینی نیاز به مرجع دارد.

وی تأکید کرد: مقاومت مردمی، مقاومت مسلحانه یا هر شیوه دیگری را لغو نمی‌کند و به رهبری مشترک نیاز داریم.

ابومرزوق گفت که این جنبش دنبال یک مبادله محترمانه برای تبادل اسراست که تعداد زیادی از اسرای فلسطینی را آزاد کند.

«عبدالله عبدالله» عضو فتح نیز گفت: رهبری فلسطین (تشکیلات خودگردان) چگونگی مقابله با اشغالگر و وحدت چشم‌انداز برای مرحله آینده را بررسی می‌کند.

وی به المیادین گفت: مقاومت مردمی ادامه دارد و با تمام ابزار‌ها و امکانات در دسترس از آن حمایت می‌کنیم. حماس هشت عضوفعال در شورای مرکزی ساف دارد و می‌تواند در نشست آینده شرکت کند.

«فهد سلیمان» معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز تصریح کرد: ما نیز به پیش شرط برای تشکیل دولت وحدت نداریم.

وی در ادامه خواستار حضور حماس و فتح در نشست آینده شورای مرکزی به عنوان عضو فعال و نه ناظر شد.

کمیته عالی اسرای جهاد اسلامی حدود یک هفته است که اعلام آماده‌باش و اعتصاب غذا کرده و اسرایی از فتح، جبهه مردمی و جبهه دموکراتیک نیز در این کارزار اعتصاب غذا حضور دارند.

«خالد البطش» از رهبران جنبش جهاد اسلامی دوشنبه هفته جاری همه مردم فلسطین را به اعمال فشار بر رژیم اشغالگر برای توقف اقدامات سرکوبگرانه علیه اسرا فراخواند.

البطش در مراسم دهمین سالروز تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین هرگز اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی را تنها نخواهد گذاشت، گفت که در صورت مخالفت این رژیم با آزادی اسرای محکوم به حبس ابد و عدم پذیرش شروط مقاومت، اسرائیلی‌های دیگری را به اسارت می‌گیریم تا همه اسرا آزاد شوند. 

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها