تظاهرات لبنانی‌ها در اعتراض به سیاسی شدن تحقیقات درباره انفجار بیروت/ تیراندازی به سمت‌ تظاهرات‌کنندگان

مردم لبنان در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت و سیاست‌زدگی در این پرونده، تظاهرات برگزار کردند.
کد خبر: ۴۸۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ - 14October 2021

تظاهرات لبنانی‌ها در اعتراض به سیاسی شدن تحقیقات درباره انفجار بیروت/ تیراندازی به سمت‌ تظاهرات‌کنندگانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع لبنانی گزارش دادند که امروز (پنجشنبه) تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم مقابل مقر دادگستری (قصر العدل) برگزار شد.

همزمان با تظاهرات طرفداران حزب‌الله و جنبش امل در نزدیکی کاخ دادگستری لبنان، برخی منابع خبری از تیراندازی به سمت آن‌ها خبر دادند.

پایگاه خبری «العهد» گزارش داد که صدای شدید تیراندازی در منطقه «الطیونه» در نزدیکی کاخ دادگستری به گوش رسیده است.

العهد در ادامه خبر داد که عده‌ای افراد ناشناس به سمت تظاهرات‌کنندگان تیراندازی کرده‌اند و گزارش‌هایی درباره مجروح شدن شماری از آن‌ها منتشر شده است.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت خودرو‌های امدادی بلافاصله به محل اعزام شده‌اند و نیرو‌های امنیتی نیز حضور پیدا کرده‌اند.

بنابراین گزارش، سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی هفته جاری خود ضمن اعلام اینکه بیطار دنبال تسویه‌حساب‌های سیاسی است، عنوان کرد: «اصل این است که جناب بازپرس، به خانواده‌های شهدا بگویید که چه کسی کشتی [حامل نیترات آمونیوم]را وارد بندر کرد... با دستور چه کسی وارد کرد؟ این‌ها سوالاتی است که قاضی پرونده باید به پاسخ آن برسد... قاضی پرونده نباید اشتباهات قاضی سابق را تکرار کند».

چهارم آگوست ۲۰۲۰ حدود دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم ذخیره شده در بندر بیروت منفجر شد و در نتیجه آن بیش از ۲۰۰ نفر کشته و حدود شش هزار و ۵۰۰ مجروح شدند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار