وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با المنار:

خروج آمریکا از منطقه قطعی است/ تحرکات صهیونیست‌ها را زیرنظر داریم

وزیر خارجه کشورمان در یک گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المنار ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه ایران از لبنان گفت: خروج آمریکا از منطقه قطعی است.
کد خبر: ۴۸۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ - 11October 2021

خروج آمریکا از منطقه قطعی است/ تحرکات صهیونیست‌ها را زیرنظر داریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در یک گفتگوی اختصاصی با شبکه المنار لبنان با تاکید بر حمایت همه جانبه ایران از لبنان و مقاومت آن برای حفظ استقلال و حاکمیت این کشور پیشنهاد تاسیس دو نیروگاه برق در شمال و جنوب با ظرفیت ۲۰۰۰ مگاوات و بازسازی بندر بیروت را ارائه و اظهار داشت: اگر دولت لبنان درخواست کمک کند، ایران اجابت خواهد کرد.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه این گفت‌وگو گفت: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه که تمایل به برقراری روابط خوب با ایران دارد، می‌خواهد از تحولاتی که در منطقه افتاده استفاده کند و اگر این کشور در امور لبنان مداخله کند ما هرگز کنار آن (فرانسه) نخواهیم بود و ما با مسیری که به سمت ثبات در لبنان باشد، همسو هستیم.

امیرعبداللهیان افزود: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله بزرگترین رهبر سیاسی در لبنان و منطقه است و حزب الله در مقابله با رژیم صهیونیستی در منطقه فداکاری‌های زیادی کرد.

وی در ادامه گفت: ایالات متحده سیاست ثابتی در منطقه ندارد.

وزیر خارجه کشور در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد: سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» یک قهرمان ملی و جهانی در مقابله با تروریسم بود و این کار را با همکاری با حزب الله و نیرو‌های عراقی و سوری و لبنانی انجام داد.

وی با اشاره به سیاست حفظ همسایگی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما به آذربایجانی‌ها گفتیم که حضور اسرائیل در سرزمین شما به نفع صلح و ثبات منطقه نیست.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: ایران مانور نظامی در مرز‌های آذربایجان انجام داد و پیام آن صلح و دوستی برای همسایگان و جلوگیری از حضور صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها در منطقه ماست.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه تاکید کرد: صهیونیست‌ها در زندانی که خودشان ساخته‌اند، زندگی می‌کنند و بحران‌های داخلی آن‌ها بسیار زیاد است. جمهوری اسلامی ایران نیز نظارت کامل بر تحرکات خرابکارانه صهیونیست‌ها دارد و پاسخ آن‌ها را میدهد.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه افغانستانی‌ها رابطه دارد و در کنار دولتی است که شامل همه مولفه‌های افغانستان شود.

وی با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از منطقه قطعی است اشاره کرد و گفت: به دوستان عراقی خود گفتیم که سوریه باید در کنفرانس بغداد حضور داشته باشد، اما آقای مصطفی الکاظمی (نخست وزیر عراق) پس از این نشست، بشار اسد را در جریان جزئیات آن قرار داد.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه گفت‌وگوی خود با شبکه لبنانی درباره روابط با عربستان سعودی اظهار داشت: این سعودی‌ها بودند که روابط خود را با ایران قطع کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار