«از دمشق تا صنعا؛ ایران در میدان» به بازار نشر رسید

کتاب «از دمشق تا صنعا؛ ایران در میدان» به حضور ایران و نیرو‌های مستشاری و سپاه قدس در غرب آسیا اشاره دارد، توسط انتشارات البرز فرجاد منتشر شد.
کد خبر: ۴۸۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ - 16October 2021

«از دمشق تا صنعا؛ ایران در میدان» به بازار نشر رسیدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «از دمشق تا صنعا؛ ایران در میدان» نوشته محمدعلی حسن‌نیا توسط انتشارات البرز فرجاد منتشر شد. این کتاب به حضور ایران و نیرو‌های مستشاری و سپاه قدس در غرب آسیا اشاره دارد.

در واقع نویسنده بر پایه نظریه نوواقع‌گرایی به موضوع حضور ایران و نیرو‌های نزدیک به جمهوری اسلامی در تحولات غرب آسیا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ اشاره کرده است. همچنین کتاب «ایران در میدان» به حضور ایران در سوریه و حضور گروه‌های سیاسی و نظامی نزدیک به جمهوری اسلامی در عراق، یمن، فلسطین و بحرین را مورد کنکاش قرار داده است.

همکاری دولت سوریه، حشدالشعبی عراق، حماس و جهاد اسلامی فلسطین، نیرو‌های سیاسی شیعه بحرین، انصارلله یمن و حزب الله با ایران در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته و در آخر به این موضوع می‌رسد که حضور مستشاری ایران و کمک ایران به این گروه‌های سیاسی و شبه نظامی باعث تقویت جایگاه ایران در منطقه می‌شود.

این کتاب در ۱۲۰ صفحه و در ابعاد رقعی منتشر شده است که جزئیات حمایت‌های منطقه‌ای ایران از گروه‌های مقاومت را نشان داده است.

انتهای پیام/120

نظر شما
پربیننده ها