نماینده مردم در مجلس:

آمریکا و اروپا نمی‌توانند شروط جدیدی برای ایران تعیین کنند

کوثری با بیان اینکه آمریکا و غربی‌ها نمی‌توانند تعهد جدیدی را به ایران تحمیل کنند، گفت: مذاکره برای مشخص شدن نتیجه است و آمریکا و اروپا نمی‌توانند شروط جدیدی برای ایران تعیین کنند.
کد خبر: ۴۸۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ - 16October 2021

آمریکا و اروپا نمی‌توانند شروط جدیدی برای ایران تعیین کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اسماعیل کوثری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اظهارات بی‌پایه و اساس وزیر خارجه آمریکا و اروپایی‌ها درباره برجام، اظهار داشت: آن‌ها پل‌های پشت سر خود را خراب کردند لذا می‌گویند که ایران فرصت محدود برای بازگشت به برجام دارد. در حالیکه مذاکره برای مذاکره نیست، مذاکره برای مشخص شدن نتیجه است و آن‌ها اگر بخواهند مانند گذشته عمل کنند و دچار اشتباه شوند، مذاکره پایان می‌یابد و جمهوری اسلامی به فعالیت‌های خود می‌پردازد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا و غربی‌ها اگر بخواهند تعهد جدیدی را به ما تحمیل کنند یا از اجرای تعهدات خود سرباز زنند، جمهوری اسلامی ایران هم طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها عمل خواهد کرد.

وی یادآور شد: ایالات متحده آمریکا و اروپایی‌های طرف برجام نمی‌توانند شروط جدیدی را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند، مذاکره در چارچوب قبل و پیرامون توافقات صورت گرفته انجام خواهد گرفت. آمریکا هم باید تمامی تحریم‌ها را لغو یا حذف کند. ما هم پس از راستی آزمایی نسبت به اجرای تعهدات اقدام خواهیم کرد.

کوثری با بیان اینکه اقدامات دولت قبل در بروز شرایط فعلی تأثیرگذار است، گفت: در مجالس قبل بار‌ها نسبت به اقدامات دولت انتقاد کردیم، تصمیم‌گیری‌ها و رفتار‌های تیم مذاکره کننده دولت قبل این امکان را به طرف‌های مقابل داد تا به‌راحتی بتوانند از اجرای تعهدات برجام سر باز زنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار