دبیرکل تجمع جهانی برای حمایت از مقاومت:

سفارت آمریکا در ناآرامی‌های لبنان دست دارد

غدار با اشاره به نقش سفارت ایالات متحده آمریکا در ناآرامی‌های اخیر لبنان، گفت: بحران اخیر باید هرچه سریعتر مهار شود.
کد خبر: ۴۸۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ - 17October 2021

سفارت آمریکا در نا آرامی‌های لبنان دست دارد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، لبنان اخیراً شاهد ناآرامی‌های جدیدی بوده است. به دنبال این ناآرامی‌ها ۷ نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند. در این میان، برخی اتهامات ناروایی را در خصوص پرونده انفجار مهیب بندر بیروت به حزب الله وارد ساخته است. بر همین اساس با «یحیی غدار» دبیرکل تجمع جهانی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه حاصل آن را می‌خوانید:

دبیرکل تجمع جهانی برای حمایت از مقاومت در این زمینه مطرح کرد: ناآرامی‌های اخیر در لبنان علل و عوامل فراوانی دارد. وقوع این ناآرامی‌ها برنامه‌ریزی شده بود.

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، موساد و نیز دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی در ظهور و بروز هرج و مرج و آشفتگی در لبنان دست دارند؛ کما اینکه عناصر داخلی وابسته به آن‌ها در لبنان نیز در این ناآرامی‌ها دخیل هستند. ازجمله این طرف‌ها و عناصر داخلی می‌توان به حزب «نیرو‌های لبنانی» اشاره کرد.

وی افزود: حتی خود مسئولان آمریکایی و سعودی نیز اذعان کرده‌اند که سازمان‌های غیردولتی در لبنان در ازای دریافت پول، در ایجاد ناآرامی و هرج و مرج در لبنان نقش آفرینی داشته‌اند.

دبیرکل تجمع جهانی برای حمایت از مقاومت تأکید کرد: این ناآرامی‌ها لبنان را وارد یک بحران عمیق ساخت. طبیعی است که در نتیجه این بحران، اتفاقات دیگری نیز رخ می‌دهد. انفجار مهیب بندر بیروت که سال گذشته اتفاق افتاد نیز می‌تواند به دنبال نقش آفرینی طرف‌های بین‌المللی و ابزار‌های داخلی آن‌ها در لبنان رخ داده باشد.

 غدار در ادامه یادآور شد: پرونده انفجار مهیب بیروت سیاسی شده است و مقامات قضایی که مسئول رسیدگی به این پرونده هستند بر اساس دستورات سفیر ایالات متحده آمریکا در بیروت عمل می‌کنند. درست به همین دلیل است که اتهامات ناروایی در ارتباط با پرونده مذکور به مقاومت نسبت داده شده است. همه این اقدامات، توطئه‌هایی از پیش برنامه‌ریزی شده هستند و مرحله به مرحله اجراء می‌شوند.

وی ادامه داد: جنایت‌های اخیر اعضای حزب «نیرو‌های لبنانی» به رهبری «سمیر جعجع» در بیروت نیز در همین چارچوب قابل بررسی است. آن‌ها با خونسردی تمام تظاهرات کنندگان مسالمت‌آمیز را به قتل رساندند. کسانی که به قتل رسیدند افرادی بودند که به جانبداری دستگاه قضایی از سفیر ایالات متحده آمریکا در پرونده انفجار مهیب بندر بیروت، معترض بودند.

دبیرکل تجمع جهانی برای حمایت از مقاومت همچنین عنوان کرد: در این میان، دولت وظیفه دارد تا تحقیقات پیرامون انفجار مهیب بندر بیروت را در مسیر درست قرار دهد. دولت باید دستگاه قضایی را موظف به بی‌طرفی در تحقیقات کند. پرونده رسیدگی به انفجار مهیب بیروت نباید سیاسی شود. دولت باید اقداماتی را در راستای بازگرداندن اعتماد به دستگاه قضایی انجام دهد. همچنین با تمامی کسانی که به دنبال فتنه افکنی در لبنان هستند باید برخورد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سفیر آمریکا در لبنان باید مهار شود. دولت باید کاری انجام دهد تا سفیر واشنگتن در بیروت طبق اصول دیپلماتیک رفتار کند. نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که لبنان در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. بحران‌هایی که یکی پس از دیگری در لبنان به وقوع می‌پیوندند باید هرچه سریع‌تر مهار شوند. همچنین دولت باید با تمامی دخالت‌های خارجی در امور لبنان مقابله کند تا این کشور از توطئه و فتنه در امان بماند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار