معاون رئیس جمهور در امور زنان:

مشکلات زنان کارآفرین روستایی را رفع می‌کنیم

خزعلی با بیان اینکه حضور زنان روستایی از مهم‌ترین عوامل پویایی روستا‌هاست، گفت: تلاشمان بر این است تا با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور، مشکلات مربوط به دریافت تسهیلات کم‌بهره را برای زنان کارآفرین روستایی رفع کنیم.
کد خبر: ۴۸۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ - 17October 2021

زنان روستایی عامل مهم در کاهش مهاجرت از روستا‌ها هستندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان این معاونت و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همزمان با «روز جهانی زنان روستایی»، اظهار داشت: در هفته سلامت و روز جهانی زنان روستایی هستیم که امیدواریم بتوانیم با تلاش این دو حوزه را به یکدیگر پیوند داده و شاهد ارتقاء سلامت زنان روستایی باشیم.

وی ادامه داد: پوشش بیمه‌های درمانی در مناطق روستایی و عشایری و ارائه خدمات درمانی کامل از مواردی است که مورد توجه این معاونت است.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حضور زنان روستایی از مهم‌ترین عوامل پویایی روستا‌ها است، بیان کرد: زنان محور روستا بوده و هر جا که حضور داشتند شاهد کاهش مهاجرت و افزایش تولیدات صنعتی و کشاورزی در این مناطق شده‌اند.

خزعلی ادامه داد: به‌دنبال آن هستیم تا با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف مشکلات مربوط به دریافت تسهیلات کم‌بهره و مشکلات ضامن و سند را برای زنان کارآفرین روستایی رفع کنیم.

وی در پایان مهم‌ترین آسیب‌های روستا را کاهش آمار ازدواج عنوان کرد و گفت: بخش عمده مشکلات مربوط به موضوع ازدواج در روستا‌ها مربوط به مسائل فرهنگی و فرهنگ‌سازی بر روی سبک زندگی است.

انتهای پیام/351

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار