نشست شبکه‌سازی «گفتمان فاطمی» در قم برگزار شد

نشست شبکه‌سازی «گفتمان فاطمی» با حضور رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ - 18October 2021

نشست شبکه سازی «گفتمان فاطمی» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نخستین نشست شبکه‌سازی «گفتمان فاطمی» با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برگزار شد.

در ابتدای نشست فوق، «سیده زهره دیبایی» مشاور امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در سخنانی به نمایندگی از مدیرکل این مجموعه، ضمن خیر مقدم، حضور مشاوران امور بانوان دستگاه‌های استان را در این نشست، نویدبخش همدلی و هم افزایی هر چه بیشتر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواند.

در ادامه، «صدیقه صدیق تقی‌زاده» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف، عنوان کرد: حضور بانوان برگ زرینی از تاریخ پرافتخار میهن اسلامی را تشکیل می‌دهد و قطعا اگر تلاش و فداکاری و مقاومت و پشتیبانی بانوان نبود، شاهد خیلی از پیروزی‌های چشمگیر رزمندگان اسلام نبودیم.

وی افزود: تمام تلاش ما باید براین باشد که فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار و شهادت و مقاومت بانوان را در قالب هایی، چون بیان خاطرات و تاریخ شفاهی به نسل آینده منتقل کنیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز با تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در کلام امامین انقلاب، خاطرنشان کرد: هدف غایی انقلاب، رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی و عصر ظهور است و هر تلاشی که در این نظام صورت می‌گیرد، به طور قطع ما را به این آرمان و هدف نزدیک می‌کند.

مجتهدزاده با تاکید بر آغاز اجرای شبکه سازی گفتمان فاطمی از استان قم و حرم کریمه اهل بیت (ع)، عنوان کرد: در تلاش هستیم با شبکه سازی گفتمان فاطمی، در راستای تربیت بانوان طبق سیره فاطمی قدم برداریم و با استفاده از ظرفیت دفاع مقدس و الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا (س)، سفیرانی توانمند تحویل جامعه دهیم.

این نشست با تشکیل میزگردی با حضور «مجتهدزاده» و دو تن از بانوان کارشناس فعال در زمینه شبکه سازی گفتمان فاطمی و همچنین طرح سوالات و نظراتی از سوی حاضران ادامه یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها