دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تشکیل امت واحده؛ تنها راه ایستادگی در برابر تجاوز دنیای غرب/ فلسطین مسأله اول جهان اسلام است

کشور‌های اسلامی با گرامی‌داشت سالانه «هفته وحدت اسلامی» ضمن مشق وحدت اسلامی و تمرین تشکیل امت واحده، سدی را در برابر تهاجم دنیای غرب به آرمان‌های دنیای اسلام ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۴۸۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳ - 19October 2021

گرامیداشت «هفته وحدت اسلامی» همچون سدی در برابر تجاوز دنیای غرب استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: «هفته وحدت اسلامی» ضمن اینکه یادآور سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) است مقطعی تاریخی، استراتژیک و باشکوهی را برای همگان به تصویر می‌کشد و در بطن خود راهبرد بنیادین وحدت امت اسلامی آن هم در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها به همراه دارد. در واقع نامگذاری این روز‌ها به عنوان هفته وحدت بیانگر لزوم وجود نگاهی وحدت آفرین در میان تمامی اشتراکات جهان اسلام و ملل ملسمان است.

از سال‌های بسیار دور تا امروز همواره بین شیعیان و اهل سنت پیرامون روز ولادت پیامبر اکرم (ص) اختلاف نظر وجود داشت. بر این اساس ۱۲ ربیع الاول در روایات اهل سنت و ۱۷ ربیع الاول در روایت شیعیان سالروز ولادت حضرت محمد (ص) است که با تدبیر، مصلحت اندیشی و دوراندیشی امام خمینی (ره) این چند روز به منظور وحدت میان شیعیان و اهل سنت به عنوان «هفته وحدت اسلامی» نامگذاری شده است.

اگر خواهیم عمیق و دقیق در «هفته وحدت اسلامی» و پیام آن تامل و تدبر کنیم به این پیام می‌رسیم که باید میراث نبوی را پاس بداریم تا به قهقرای جهل و ظلمت سقوط نکنیم. تمامی مسلمانان عالم باید بدانند که یگانه پیام واحد «هفته وحدت اسلامی» این است که مسلمانان باید با داشتن اتحاد و برخورداری از یک ذهن هوشیار در زیر سایه دستورات دین مبین اسلام و دستور‌های پیامبر اکرم (ص) از تفرقه افکنی دشمنان اسلام و دنیای غرب اجتناب و دوری کنند.

امسال هفته وحدت اسلامی از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول برابر با ۲۷ مهر تا ۲ آبان است و این هفته، همه ساله یادآور لزوم وحدت و اتحاد مسلمانان و کشور‌های مسلمان برای صلح و دوستی با یکدیگر و پرهیز از تفرقه و جنگ در جهان اسلام است. هفته‌ای که مسلمانان جهان اسلام اعم از شیعه و سنی باید با کمک گرفتن و همفکری با علما و دانشمندان برجسته کشور‌های خود و همینطور کشور‌های مسلمان دیگر و به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها علمی و فرهنگی مفید و مناسب به راه کار‌های عملی موثری در جهت رسیدن به یک وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده دست پیدا کنند.

بر این اساس باید این مهم را به یاد داشته باشیم که امروز نیاز به داشتن «وحدت اسلامی» در دنیای فعلی آنقدر مهم و حیاتی است که نزدیکترین نمود آن ماجرای وضعیت فعلی فلسطین است. ماجرای اشغال فلسطین و آوارگی و کشتار مردم آن، امروز به‌عنوان مصیبت بزرگ دنیای اسلام درآمده است که اگر بر اساس روح پیام هفته «وحدت اسلامی» شاهد اتحاد و یکپارچگی مسلمانان و کشور‌های اسلامی بودیم امروز دیگر با مشکلی تحت عنوان اشغال فلسطین روبرو نبودیم.

وحدت اسلامی در کنار اینکه می‌تواند یک حرکت سیاسی و تاکتیکی باشد یک اعتقاد و ایمان قلبی است. بر این اساس اگر کشور‌های اسلامی و مسلمانان آن تا امروز و در سال‌هایی که عبور کرد و گذشت حداقل‌های وحدت سفارش شده را رعایت می‌کردند دیگر امروز با فلسطین اشغال شده‌ای روبرو نبودیم؛ اما حالا که با این مصیبت بزرگ (اشغال فلسطین) روبرو هستیم. حالا باید برای برخورد و مدیریت آن چکار کنیم؟ پاسخ بسیار ساده و مشخص است. ما امروز به وحدت تمامی مسلمانان سراسر جهان در برابر دشمنان اسلام و دنیای غرب نیازمندیم.

متاسفانه امروز با وضعیت و شرایط نامناسبی مابین کشور‌های اسلامی روبرو هستیم. کشور‌های اسلامی نه‌تنها امروز همگرایی و اتحادی با یکدیگر ندارند که در بسیاری از موارد دچار اختلافات عمیق و بنیادینی با یکدیگر هستند. این عدم اشتراک نظر‌ها بهترین زمینه و فرصت را برای دشمنان اسلام و قرآن فراهم کرده تا با بهره برداری از این اختلافات دست به ایجاد گروه‌های تروریستی تکفیری زده و تحت عنوان اسلام به کشور‌های ضعیف‌تر اسلامی تجاوز کرده و نسبت به خاک آن‌ها دست درازی انجام بدهند.

کشور‌های اسلامی امروز شرایط و وضعیت مناسبی ندارند. فلسطین که بیش از ۶۰ سال است تحت اشغال رژیم جعلی صهیونیستی قرار دارد، لبنان درگیر مشکلات و مسائل داخلی خود است و این نابسامانی‌های سیاسی که دارد مشکلات اقتصادی این کشور را صد چندان کرده، برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس دچار حاکمانی مستند و دیکتاتور شدند، چندین کشور مسلمانان آفریقایی نیز با جنگ‌های داخلی و مشکلات لاینحل روبرو هستند و حتی کشور‌های اسلامی شرق آسیا هم حال و روز چندان خوشی هم ندارد.

در هر حال نتیجه‌ای که از تمامی صحبت‌های بیان شده می‌توان گرفت این است که کشور‌های اسلامی به یگانه‌ترین پیام واحد «هفته وحدت اسلامی» که همانان مسلمانان باید با داشتن اتحاد و برخورداری از یک ذهن هوشیار در زیر سایه دستورات دین مبین اسلام و دستور‌های پیامبر اکرم (ص) از تفرقه افکنی دشمنان اسلام و دنیای غرب اجتناب و دوری کنند گوش فرا بدهند و با اتحاد و وحدت در مقابل دشمنان دین مبین اسلام صف آرایی کرده، در برابر آن‌ها مقاومت کنند و در میان مبارزه ان‌ها را شکست داده و اتحاد را به میان کشور‌های مسلمان بازگردانند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار