شهردار تهران خبر داد؛

تشکیل ۱۰ کارگروه برای شناسایی ظرفیت‌های شهر تهران/ راه‌اندازی خزانه واحد در راستای شفافیت در شهرداری تهران

زاکانی از تشکیل ۱۰ کارگروه برای شناسایی ظرفیت‌های شهر تهران خبر داد و گفت: خزانه واحد در راستای شفافیت در شهرداری تهران راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ - 19October 2021

تشکیل ۱۰ کارگروه برای شناسایی ظرفیت‌های شهر تهران/ راه‌اندازی خزانه واحد در راستای شفافیت در شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران در هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز نزدیک به یک ماه و نیم است که شهردار تهران هستم، اظهار داشت: در این مدت با همکاری شورای شهر سعی شد ریل‌گذاری و قاعده‌ای صورت گیرد و از کار سلیقه‌ای دوری شود.

وی گفت: ما برای آینده افق‌هایی طراحی کردیم و برای آینده گام به گام قدم بر خواهیم داشت.

شهردار تهران افزود: در ۲۶ روز ابتدایی دریافت حکم شهرداری تهران جلساتی با شهرداران مناطق و روسای سازمان‌ها برگزار شد؛ در این مدت ۱۰ کارگروه تشکیل شد و شرایط و آینده مطلوب و مسیر حرکت به سمت آن مشخص شد.

زاکانی با بیان اینکه در دو سال گذشته شهرداری تلاش می‌کرد حقوق و دستمزد‌ها را سر ماه پرداخت کند، خاطرنشان کرد: بزرگترین چالش هر شهردار موضوع حقوق کارکنان بود؛ با تلاش‌های صورت گرفته و با انتخاب معاونت مالی و اقتصادی توانستیم بیست و هشتم ماه تمامی حقوق‌ها را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: یک روالی شکل گرفت که دغدغه پرداخت حقوق و دستمزد نداشته باشیم و با نظم و قاعده حقوق‌ها پرداخت شود.

زاکانی اظهار داشت: با تمهیدات صورت گرفته امروز خزانه واحد در شهرداری تشکیل شد و یک شفافیت در دریافت‌ها و پرداخت‌ها شکل گرفته است؛ امروز هزار و ۲۰۰ حساب در شهرداری به یک حساب واحد تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در حوزه انتصابات می‌توانستیم سلیقه‌ای عمل کنیم، گفت: این کار اشتباه است و یک قاعده شکل گرفت و مجرب‌ترین افراد در کانون ارزیابی حضور پیدا کردند.

شهردار تهران افزود: از همه افراد چه در داخل شهرداری و چه بیرون شهرداری  سوابق حرفه‌ای افراد جمع آوری شد؛ هیچ یک از افراد در داخل شورای شهر به شهردار تهران فشار وارد نکردند و برخی‌ها آرزو می‌کنند بین شهرداری و شورای شهر مشکل پیش بیاید.

وی با بیان اینکه تا امروز تحت هیچ فشاری از طرف اعضای شورا قرار نگرفتیم و هر پیشنهادی دادند به کانون ارزیابی فرستادیم، خاطرنشان کرد: اداره انتصابات در دوره گذشته از استقلال خارج شده بود، اما باید اداره انتصابات داشته باشیم؛ در روز‌های آینده لایحه‌ای برای راه‌اندازی دوباره اداره انتصابات به شورا ارسال می‌کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در تهران به دلیل کرونا فوت می‌کردند، گفت: بیش از ۵۰ درصد واکسیناسیون‌ها توسط شهرداری انجام شد.

شهردار تهران گفت: تدوین و تنظیم برنامه تحولی در شهر تهران از دیگر برنامه‌های شهرداری در مدت دریافت حکم است؛ امروز دارای یک برنامه شش ماهه در شهرداری هستیم که باعث تفاوت و تحول در شهر خواهد شد.

زاکانی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اجتماعی اساسی در حال آغاز شدن است تا بتوانیم چهره دیگری از شهر داشته باشیم و بتوانیم لکه‌هایی که در شهر ما وجود دارد را ترمیم کنیم.

شهرداری تهران گفت: دستورالعمل نگهداشت شهر مطرح، جمع‌بندی و ابلاع شد و شاهد آغاز یک نهضت خدمات‌رسانی خواهیم بود.

زاکانی با بیان اینکه کسانی که شائبه به جامعه تزریق می‌کنند بدانند جامعه نیازمند آرامش و کار است، گفت: ما به عقب نگاه نمی‌کنیم و کم‌کاری‌ها را اعلام کنیم و با تحریک رسانه‌ها هم چنین کاری نخواهیم کرد و فقط به دنبال ارائه خدمات به جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ما مهم است که مجموعه شورا و شهرداری تهران بتواند به عنوان ید واحد در راستای وعده‌هایی که به مردم داده حرکت کرده و آن‌ها را اجرایی کند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار