شهردار تهران:

مدال بصیرت، افتخار و بزرگی متعلق به شهید همدانی است

زاکانی با تاکید براینکه بهترین مدال بصیرت، افتخار و بزرگی متعلق به شهید همدانی است، گفت: شهید همدانی لحظه‌ای در صیانت از انقلاب تعلل نکرد. فرماندهان ما در مقدم جبهه و در پیش‌و روی ما رزمندگان حرکت می‌کردند.
کد خبر: ۴۸۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ - 14October 2021

مدال بصیرت، افتخار و بزرگی متعلق به شهید همدانی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین ششمین سالگرد شهادت حاج حسین همدانی با بیان اینکه در محضر آیت‌الله خوشوقت سوالی مطرح شد که حکایت شهید چیست؟ ایشان فرمود: شهید در جایگاهی است که اگر انسان همه عمرش را هیچ گناهی نکند و تمام واجبات را انجام دهد به مقامی می‌رسد و شهید در لحظه شهادت به چنین مقامی می‌رسد، اظهار داشت: این جایگاه بسیار مهمی است که خداوند به شهید عطا می‌کند.

وی افزود: این بیان حکایت این جملات را داشت که شهید سلیمانی بیان کردند که «بُرد را کسی کرد که چند دهه در کمین نشست تا به درجه شهادت رسید؛ بُرد را کسی نکرد که به‌دنبال جاه و جایگاه بود».

شهردار تهران با تاکید براینکه شهید همدانی امروز یک الگو است، گفت: سال ۹۱ با جمعی از عزیزان محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم. وقتی سردار ایزدی گزارشی به ایشان ارائه کردند، حضرت آقا نکاتی را مطرح کردند و فرمودند «قبل از انقلاب کار راحت بود؛ بعد از انقلاب کار سخت شد.» و ادامه دادند: «در دوران دفاع مقدس کار به اوج سختی رسید و آن‌جا نام سردار کوثری و فضلی را مطرح کردند.»

زاکانی تصریح کرد: رهبری گفتند «دفاع مقدس سخت، اما زیبا بود که ما از کمترین چیز محروم بودیم لذا در اوج سختی سپری شد. در مقابل به قدری زیبا بود که همچون تابلویی زیباست و وقتی نزدیک می‌شویم مشاهده می‌کنیم که نقاش چقدر زحمت برای خلق این تابلو کشیده است». ایشان ادامه دادند «دفاع مقدس به قدری زیباست که اگر هزاران کتاب از آن نوشته شود کم است، اما دوره‌ی کنونی قابل مقایسه با دوره دفاع مقدس نیست».

وی گفت: رهبری فرمودند «دوره جنگ در مقابل شرایط کنونی هیچ است» و استدلال فرمودند «دوره دفاع مقدس دوره‌ی جهاد اصغر بود و اکنون دوره‌ی شرایط جهاد اکبر است که تفاوت آن‌ها بسیار است»

شهردار تهران تاکید کرد: شهید همدانی لحظه‌ای در صیانت از انقلاب تعلل نکرد. فرماندهان ما در مقدم جبهه و در پیش‌و روی ما رزمندگان حرکت می‌کردند. خودشان در خط مقدم خطر می‌کردند و با همه وجود در میدان بلا حاضر بودند و راه را برای ما باز می‌کردند. در آن میدان شهید همدانی درخشید و عظمت‌ها داشته است. ایشان در دوران جهاد اکبر با سختی‌های بسیار خوش درخشید و لحظه‌ای از مسیر صراط دور نشده است و خودش به میزانی تبدیل شده بود.

زاکانی افزود: سال ۷۸ وقتی توطئه‌ای بزرگ صورت گرفت نامه‌ای به رییس جمهور نوشته شد که اسم این شهید در آن می‌درخشید و آگاهانه تذکر دادند. در فتنه بزرگ سال ۸۸ که خیلی‌ها دچار تردید شدند نیز ایشان مسوولیت سپاه محمد رسول‌الله (ص) را برعهده داشتند. هشت ماه مبارزه در دوران جهاد اکبر با مظلومین و بسیجیان شهر پرونده بزرگ ایشان بود.

وی روحیه و ایمان عمیق و اخلاص و آگاهی شهید همدانی را زبان‌زد دانست و ادامه داد: فتنه ۸۸ امتحان آخر شهید همدانی نبود بلکه مجاهدت در دوره جهاد کبیر و در اوج مظلومیت به نام او ثبت شد. شهید همدانی با درایت و خلاقیت و کوله‌باری تجربه از انقلاب اسلامی، با این توشه از دفاع مقدس و جهاد اصغر و اکبر گام به صحنه‌ی نجات جبهه حق در سوریه گذاشت.

زاکانی گفت: بزرگی و مظلومیت شهید همدانی مافوق تصور ماست. اگر او و یاران او و شهید سلیمانی نبود معلوم نبود در برابر داعش در چه موضعی قرار داشتیم.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز راحت می‌توانیم بگویم داعش بد است، اما نباید فراموش کنیم روزی ۲۰۰ نفر از پزشکان ما در نامه‌ای به بشار اسد نوشتند این‌ها (داعش) از مردم‌اند، گفت: بهترین مدال بصیرت، افتخار و بزرگی متعلق به شهید همدانی است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار