کارشناس مسائل سیاسی:

تفرقه‌اندازی به دلیل واهمه از گسترش اسلام است

لاسجردی گفت: از قرن هجدهم به این سمت، اسلام هراسی و اسلام ستیزی جنبه‌های گسترده‌ای پیدا کرده است، زیرا غربی‌ها معتقد هستند اسلام در آینده گسترش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۴۸۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ - 19October 2021

تفرقه اندازی به دلیل واهمه از گسترش اسلام است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن لاسجردی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی موضوع تفرقه و چند دستگی را از جمله مسائل دردناکی عنوان کرد که جهان اسلام با آن مواجه است و در ادامه اظهار داشت: این تفرقه دلایل خارجی و داخلی دارد و همچنان بعد از سال ها، شاهد وجود تفرقه بین مسلمانان هستیم.

وی اختلاف نظر‌ها و تضاد‌های مذهبی و همچنین چالش‌های مرتبط با منافع را بی ارتباط با نقش قدرت‌های بزرگ ندانست و تصریح کرد: همواره قدرت‌های بزرگ شیوه تفرقه بیانداز و حکومت کن را در پیش گرفته اند. 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سابقه طولانی کشاکش‌ها میان کشور‌های اسلامی را ناشی از اختلاف سلیقه در نوع برداشت از مذاهب دانست و اظهار کرد: با طرفداری تند و افراطی که افراد از زاویه خود به آن می‌اندازند و انگاره‌های دینی تند را خلق می‌کنند، موجبات بروز و ظهور تفرقه و دو دستگی در جهان اسلام را به وجود آورده اند.

وی اشاره کرد: در صد سال گذشته و در قرن بیستم و بیست و یکم شاهد انواع و اقسام مسائلی بوده ایم که موجبات تفرقه در جهان اسلام را فراهم آورده است. البته تلاش‌های وسیعی شده است که نقاط افتراق و جدایی تبدیل به نقاط دوستی و همراهی شود که هفته وحدت نمونه‌ای از آن است.

لاسجردی با تصریح بر اینکه عمده فشار‌های قدرت‌های بزرگ روی کشور‌های اسلامی است، در عین حال بیان کرد: البته کشور‌های غیر اسلامی نیز فارغ از فشار‌های غربی‌ها و قدرت‌های تمامیت خواه جهانی نیستند. خیلی از کشور‌ها از جمله کشور‌های آمریکای لاتین و آفریقا تحت فشار قدرت‌های بزرگ قرار دارند، اما کشور مسلمان نیستند.

 کارشناس مسائل سیاسی درباره فشار غرب به کشور‌های اسلامی برای ایجاد تفرقه گفت: از نظر خیلی از صاحب نظران، این فشار‌ها به دلیل سرزندگی تفکرات اسلامی است و جهان غرب بر این باور است که چالش آینده او، رشد تفکرات اسلامی است که مانع اعمال قدرت استکبار جهانی می‌شود.

وی افزود: این مسئله سبب شده است از قرن هجدهم به این سمت، فشار‌های جهان غرب علیه اسلام تند می‌شود و اسلام هراسی و اسلام ستیزی جنبه‌های گسترده‌ای پیدا می‌کند، زیرا غربی‌ها معتقد هستند آینده منازعه آن‌ها با جهان اسلام است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار