سرلشکر باقری در گفت‌وگو با روسیه ۲۴ تأکید کرد؛

دیدگاه مشترک ایران و روسیه در مورد تحولات افغانستان

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی درباره سفر به روسیه گفت: موضوع افغانستان و تحولات قفقاز جنوبی مورد بحث قرار گرفت، ایران و روسیه دیدگاه‌های نزدیکی درباره این مسائل دارند.
کد خبر: ۴۸۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ - 19October 2021

نظرات ایران و روسیه درمورد تحولات افغانستان وقفقازجنوبی نزدیک است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری روسیه ۲۴ اظهار داشت: در سفر به مسکو  موضوعات متعددی در دستورکار مذاکرات بود و گفت‌وگو‌ها به‌خوبی پیش رفته است.

وی افزود: در بعد مسائل دوجانبه روی برخی از موضوعات، از جمله اجرایی شدن قرارداد خرید جنگنده، بالگرد‌های رزمی و جت‌های آموزشی، تبادل تجربیات، آموزش نیرو‌ها مذاکرات بسیار مفیدی داشتیم.

سرلشکر باقری به مذاکرات سازنده روز گذشته با ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه اشاره کرد و افزود: در دیدار با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه به‌طور خاص بر تداوم همکاری دو کشور در سوریه و ریشه‌کنی تروریسم به‌منظور بازگشت امنیت کامل به سوریه، موضوع افغانستان و تحولات قفقاز جنوبی بحث و گفت‌وگو کردیم؛ در جریان این گفت‌وگو به این نتیجه رسیدیم که ایران و روسیه دیدگاه‌ مشترکی درباره مسائل فوق دارند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در مجموع باید گفت روابط ایران و روسیه در همه زمینه‌ها در مسیر تعمیق و تحکیم هرچه بیشتر پیش می‌رود و در عرصه نظامی و دفاعی نیز شرایط بسیار خوبی بر مناسبات دوجانبه حکم‌فرماست.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار