اعطای نشان فداکاری به خلبان شهید «انشایی»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «مسعود انشایی» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۸۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷ - 20October 2021

اعطای نشان فداکاری به خلبان شهید «انشایی»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «مسعود انشایی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

بنابراین گزارش، شهید مسعود انشایی در سال ۱۳۴۱ در شهرستان فسا دیده به جهان گشود. پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۶۰ به تحصیل در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش در نوشهر مشغول شد و در زمره اولین فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) بود.

این شهید والامقام پس از اتمام تحصیل به‌منظور ادامه خدمت به منطقه دوم دریایی (بوشهر) منتقل شد و در سِمت افسر جنگ‌افزار ناو جمهوری اسلامی ایران «جوشن» انجام وظیفه کرد.

سرانجام وی در تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۱۳۶۷ در مقابله ناجوانمردانه با ناو‌های آمریکایی همگام با کارکنان غیور ناو ج. ا. ا «جوشن» با مقاومت جانانه خویش برگ زرین دیگری را بر تاریخ دفاع مقدس و نیروی دریایی افزود و پیکر پاکش در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس آرام گرفت.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار