فرمانده مرزبانی خراسان رضوی:

تعامل مرزبانان با مرزنشینان اهل سنت، گفتمان دفاعی شهید شوشتری است

سردار «شجاع» گفت: دکترین دفاعی شهید شوشتری این بود که از ظرفیت هم‌وطنان مرزنشین در تأمین امنیت استفاده شود و بحمدالله امروز هم سربازان ولایت در رده‌های مختلف نظامی و انتظامی با هم‌وطنان مرزنشین در تعامل و همکاری هستند.
کد خبر: ۴۸۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ - 20October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در دیدار صمیمانه با جمعی از مرزنشینان اهل سنت استان که به مناسبت هفته وحدت و در محل مرکز فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی برگزار شد، امنیت پایدار را مرهون همکاری و هم‌افزایی مردم با مجاهدان مدافع امنیت دانست و اظهار داشت: در استان خراسان رضوی با نوار مرزی ۸۳۵ کیلومتر و مسافت مرزی بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر با دو کشور ترکمنستان و افغانستان هم‌مرز هستیم اما هیچ‌گاه علیرغم این وسعت، هیچ‌گاه در نظارت شبانه‌روزی بر تحولات مرزی کشور کوتاهی نکرده‌ایم و امنیت امروز مرزهای شرقی کشور نیز ثمره همین اشراف بی‌وقفه است.

وی افزود: یکی از برکات مجاهدت‌های شهید شوشتری در بهره‌گیری از ظرفیت هم‌وطنان مرزنشین بود تا از دغدغه و تعهد این عزیزان در تأمین امنیت مرزها استفاده شود که بحمدالله امروزه تفکر این شهید بزرگوار در نیروهای مسلح امتداد یافته است و سربازان ولایت در رده‌های مختلف نظامی و انتظامی با هم‌وطنان مرزنشین در تعامل و همکاری هستند.

تعامل سازنده مرزنشینان اهل سنت، پشتوانه مدافعان امنیت کشور است

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به جدیدترین اقدامات و برنامه‌های این رده نظامی در رفع مشکلات معیشتی و محرومیت‌زدایی از مناطق مرزی کشور خاطرنشان کرد: مجاهدان معاونت بهداد ناجا دوشادوش برادران همرزمشان در بهداری رزمی ارتش و سپاه به مصاف ویروس منحوس کرونا رفتند و خدمات تخصصی درمانی را به سهولت و رایگان در اختیار هم‌وطنان مرزنشین قرار دادند و به موازات تلاش در جهت تأمین امنیت جانی، در راستای تأمین امنیت معیشتی و روانی این عزیزان نیز گام برداشتند.

وی ادامه داد: در تعیین جامعه هدف برنامه‌های محرومیت‌زدایی خود هیچ تفاوتی میان شیعیان و برادران اهل سنت قائل نیستیم؛ زیرا امنیت، مقوله انحصاری یک قومیت و مذهب خاص در کشور نیست و آحاد ملت از منافع برقراری آن متنعم هستند؛ همان‌طور که در صورت نفوذ دشمنان، هیچکس از گزند خباثت آنان مصون نخواهد بود.

شجاع در انتها ابراز امیدواری کرد: تلاش سازنده برادران اهل تسنن ساکن در مرزهای شرقی کشور، مایه دلگرمی مرزبانان و مدافعان امنیت ایران اسلامی است و امیدواریم که در سایه عنایات اهل‌بیت (ع) شاهد تقویت و توسعه این همکاری‌ها باشیم.

درپایان این مراسم، از تلاش‌های شبانه‌روزی و تعامل سازنده جمعی از مرزنشینان حاضر در این دیدار با مرزبانی استان تجلیل و تقدیر شد.

تعامل مرزبانان با مرزنشینان اهل سنت، گفتمان دفاعی شهید شوشتری است

تعامل مرزبانان با مرزنشینان اهل سنت، گفتمان دفاعی شهید شوشتری است

تعامل مرزبانان با مرزنشینان اهل سنت، گفتمان دفاعی شهید شوشتری است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار