صنعاء مانع بزرگ در برابر راه‌حل سیاسی در یمن را تشریح کرد

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: تا زمانی که مداخله خارجی تمام نشود حصول راه‌حل سیاسی یمنی-یمنی بعید است.
کد خبر: ۴۸۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ - 21October 2021

صنعاء مانع بزرگ در برابر راه‌حل سیاسی در یمن را تشریح کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنگ یمن وارد ششمین سال شده و برخی تلاش‌ها برای پایان دادن به آن تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

در همین رابطه «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه توییتر خود نوشت: مداخله خارجی مانعی بزرگ در برابر راه‌ حل سیاسی یمنی - یمنی است و به نظر من بی‌توجهی بین‌المللی به این مسئله یکی از مهم‌ترین دلایل طولانی شدن جنگ است. من فراهم شدن هر فرصتی برای راه‌حل سیاسی یمنی - یمنی قبل از حذف عنصر غیریمنی را بعید می‌دانم.

اعضای شورای امنیت بامداد امروز (پنج‌شنبه) طی بیانیه‌ای در حمایت از ائتلاف متجاوز و جنایتکار سعودی، خواستار برقراری فوری آتش‌بس در سراسر یمن مطابق با قطعنامه دو هزار و ۵۶۵ و توقف پیشروی نیرو‌های یمنی به سمت شهر مأرب شدند.

صبح ششم فروردین ۱۳۹۴ جنگنده‌های سعودی شروع به بمباران صنعاء و مناطق دیگر یمن تحت عملیات موسوم به «عاصفةالحزم» (طوفان قاطعیت) کرده و همزمان محاصره کامل دریایی، زمینی و هوایی نیز آغاز شد.

از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تا پایان ژانویه ۲۰۲۱، شش هزار و ۱۹۰ زن و کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند و شش هزار و ۸۹۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند. علاوه بر این بر اساس میانگین از هر هزار تولدی که در یمن صورت می‌گیرد، ۲۷ نوزاد مرده به دنیا می‌آیند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار