حزب‌الله لبنان:

هجمه‌ها علیه «قرداحی» تعرض به حاکمیت و کرامت لبنان است

جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از هجمه‌ها علیه وزیر اطلاع‌رسانی این کشور به دلیل مواضعش در حمایت از یمن انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۸۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ - 29October 2021

هجمه‌ها علیه «قرداحی» تعرض به حاکمیت و کرامت لبنان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از مواضع وزیر اطلاع رسانی لبنان در انتقاد از جنگ عربستان علیه یمن حمایت و هجمه‌ها علیه این وزیر را رد کرد.

بر اساس این گزارش، حزب الله شامگاه پنج شنبه در بیانیه‌ای از موضع شجاعانه «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان در دفاع از یمن تمجید کرد.

حزب الله همچنین هجمه ظالمانه عربستان، امارات و شورای همکاری خلیج فارس علیه قرداحی را محکوم نمود.

در بیانیه حزب الله آمده است: این هجمه‌ها تعرض آشکار به حاکمیت و کرامت لبنان است.

این بیانیه می‌افزاید: حزب‌الله مواضع برخی سیاستمداران ضعیف النفس و اجیرشده لبنانی در همراهی با این هجمه‌ها را محکوم می‌کند.

حزب الله همچنین افزود که با درخواست‌ها برای برکناری یا وادار کردن قرداحی نسبت به استعفا مخالف است.

در این بیانیه همچنین با مواضع برخی رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای لبنان در همراهی با هجمه‌ها علیه قرداحی اعلام مخالفت شده است.

به دنبال اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان در انتقاد از جنگ عربستان علیه یمن، وزارت خارجه سعودی بیانیه‌ای را علیه این مقام لبنانی صادر کرد.

به گزارش النشره، وزارت خارجه عربستان سعودی اولین واکنش رسمی خود به اظهارات «جورج قرداحی» در انتقاد از جنگ علیه یمن را نشان داد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای مدعی شد که اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان مردود است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه تند خود علیه وزیر اطلاع رسانی لبنان مدعی شده است: اظهارات قرداحی حمایت آشکار از شبه نظامیان یمنی است! اظهارات قرداحی با اصول و موازین دیپلماتیک در تعارض بود.

وزارت خارجه عربستان در بخش دیگری از بیانیه خود مدعی شده است: قرداحی به صورت آشکار به عربستان سعودی و ائتلاف مشروع آن در یمن هجمه برده است! گفتنی است، پیشتر عربستان سعودی در اعتراض به اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان، سفیر بیروت در ریاض را احضار کرده بود.

«جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان چندی پیش در یک برنامه ضبط شده تلویزیونی ضمن محکوم کردن اقدامات و جنگ‌های ائتلاف متجاوز سعودی در یمن اعلام کرد که جنبش «انصارالله» در سال‌های جنگ فقط از خود در برابر اقدامات این ائتلاف دفاع کرده است. وی در بخشی از سخنان خود گفته بود: «من معتقدم جنگ یمن یک جنگ بیهوده است و باید متوقف شود. ملت یمن از خود دفاع می‌کند. آیا چنین ملتی باید مورد تجاوز قرار گیرد».

سخنان قرداحی واکنش‌های متعددی را در محافل مختلف لبنان به همراه داشت. رسانه‌های لبنانی نزدیک به عربستان سعودی به شدت قرداحی را مورد هجمه قرار دادند و مدعی شدند که اظهارات او موجب وقوع یک بحران بزرگ در روابط میان بیروت و ریاض خواهد شد. این رسانه‌ها به صورت آشکار قرداحی را تحت فشار قرار دادند تا از سمت خود استعفا دهد؛ فشاری که البته جواب نداد و وزیر اطلاع رسانی لبنان اعلام کرد که چنین کاری نمی‌کند.

پس از هجمه‌های داخلی رسانه‌های نزدیک به عربستان سعودی، نوبت به «عبد الرحمن بن مساعد بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی رسید تا به صورت گسترده وزیر اطلاع رسانی لبنان را در فضای مجازی مورد حمله قرار دهد. این شاهزاده سعودی که از اظهارات قرداحی در انتقاد از جنگ یمن به شدت عصبانی و خشمگین بود، در فضای مجازی ضمن به سخره گرفتن سخنان وزیر اطلاع رسانی لبنان، گفت: قرداحی گفته است که در اظهاراتش قصد توهین به عربستان و یا امارات را نداشته است. من خطاب به او می‌گویم: آیا تو خودت احمق هستی و یا ما را احمق فرض کردی؟

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها