ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه راهبردی دیگری را در مارب آزاد کردند

شبکه المیادین اعلام کرد که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز جمعه موفق شدند منطقه راهبردی در نزدیکی شهر مارب را آزاد کنند.
کد خبر: ۴۸۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ - 29October 2021

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه راهبردی دیگری را در مارب آزاد کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منطقه‌ای دیگر در استان مارب به تصرف نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمد.

شبکه المیادین به نقل از منابع یمنی اعلام کرد، نیرو‌های مسلح یمن منطقه الجرشه در جنوب شهر مارب را از عناصر تکفیری و مزدور ائتلاف سعودی آزاد کردند.

این منابع گفتند: تسلط بر الجرشه پس از درگیری‌هایی با نیرو‌های عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و حزب الاصلاح (اخوانی‌های یمن) صورت گرفت.

طی ماه‌های اخیر نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

این در حالی است که «سرتیپ یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن یکشنبه گذشته جزئیات عملیات «ربیع النصر» در دو استان «شبوه» و مأرب که به آزادی سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور منجر شد را تشریح و تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قول می‌دهند که شهر مأرب را آزاد کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، ۲۰ مهر ماه نیز با ارائه جزئیاتی از عملیات موسوم به «فجر الانتصار» (سحرگاه پیروزی) در استان مأرب از آزادی ۶۰۰ کیلومتر مربع دیگر در اطراف شهر مأرب خبر داده بود.

سریع اعلام کرده بود که پس از موفقیت در عملیات «البأس الشدید» (شجاعت بسیار)، نیرو‌های مسلح یمن، عملیات فجرالانتصار را برای آزادسازی مناطق دیگر در استان مأرب آغاز کردند و طی این عملیات مساحت جغرافیایی واقع در حد فاصل میان منطقه آزادشده طی عملیات البأس الشدید تا نزدیکی حومه مشرف بر شهر مأرب آزاد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار