رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع):

اسرائیل مهمترین ابزار نظام سلطه جهت تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است

حجت‌الاسلام اختری گفت: از مهمترین اقدامات نظام سلطه برای تفرقه‌افکنی بین مسلمانان ایجاد دولت جعلی اسرائیل در منطقه بود که توطئه‌های آن‌ها را در عمل به اجرا گذارد.
کد خبر: ۴۸۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ - 21October 2021

اسرائیل مهمترین ابزار نظام سلطه جهت تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، تفرقه‌افکنی، محوری‌ترین عملیات دشمنان اسلام در منطقه است که از طریق جنگ‌افروزی و هجمه‌های رسانه‌ای به دنبال تنازع در میان مسلمانان هستند و کشور‌های اسلامی نیز از آفات این تفرقه‌افکنی میان مسلمانان بی‌نصیب نمانده است. وظیفه ما در مقابل تفرقه‌افکنی دشمنان ایجاد وحدت اسلامی است، مطالعات نشان می‌دهد، قدرت آینده در منطقه اسلامی شکل خواهد گرفت و تمدن‌سازی جدید با توجه به گسترش دین اسلام، طراوت انقلاب اسلامی و استعداد سرزمین‌های اسلامی در این منطقه واقع خواهد شد. نظام سلطه می‌داند که چنین قدرتی در مقابل دنیای غرب خواهد ایستاد و همین امر موجب شده است تا با تمام قوا در برابر شکل‌گیری چنین قدرتی بایستد و با ایجاد اختلافات قومی و دینی، مانع وحدت مسلمانان و موجب اختلافات خون‌بار در این منطقه شود. کانون این برنامه‌ها ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی است و بعد از تحریم مالی و جنگ اقتصادی هنوز این تفرقه‌افکنی از اولویت‌های نظام سلطه در مقابل ما است. به همین منظور با حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد حسن اختری» رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

طی صد سال اخیر نظام سلطه در خصوص جلوگیری از وحدت امت اسلامی چه اقداماتی داشته است؟

از جمله اقدامات نظام سلطه در جهت جلوگیری از وحدت امت اسلامی فتنه انگیزی و فتنه‌گری با نقشه‌های سیاسی و جنایتکارانه در جهان اسلام است. نظام سلطه بیش از ۳۰۰ سال است که با انواع نقشه‌ها و توطئه‌ها در غرب آسیا به تجزیه جهان اسلام پرداخته و کشور‌های اسلامی را به کشور‌های کوچک تبدیل کرده است.

آمریکا به عنوان سردمدار امپریالیسم جهانی و نظام سلطه طی ۱۰۰ سال اخیر سیاست‌های شیطانی و توطئه‌های تفرقه‌انگیز ترسیم شده انگلیس را در غرب آسیا پیاده و اجرا می‌کند. اواخر حکومت بوش کیسینجر یکی از سردمداران این سیاست در آخرین گزارشی که درباره تسلط بر منطقه اسلامی و خاورمیانه برای بوش تهیه می‌کند تصریح و تاکید کرده که برای سلطه بر کشور‌های اسلامی در منطقه هیچ راهی جز تفرقه افکنی بین مسلمان‌ها وجود ندارد که آن هم با توطئه و اشاعه درگیری‌های مذهبی و طایفه‌ای ممکن است.

یکی از مهمترین اقداماتی که نظام سلطه برای جلوگیری از وحدت مسلمانان و تفرقه‌افکنی بین آن‌ها انجام داد ایجاد دولت جعلی اسرائیل در منطقه بود که توطئه‌های آن‌ها را در عمل به اجرا گذارد. در سال ۱۹۴۸ انگلیس پس از رفتن خود از منطقه اسرائیل را حمایت می‌کرد. در این توطئه برخی کشور‌های مرتجع عرب هم آن‌ها را همراهی و حمایت کردند. نظام سلطه در راستای تجزیه حکومت اسلامی به لحاظ سیاسی و جغرافیایی آن‌ها را به کشور‌های کوچکی نظیر مصر، اردن و عربستان و کشور‌های دیگر تبدیل کردند.

در ۴۰ سال اخیر با قدرت گرفتن کشور ایران و برقراری جمهوری اسلامی، نظام سلطه احساس خطر کرد بنابراین همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی جنگ را به ملت مظلوم ایران تحمیل کرد، اما نتوانست این حکومت را از حرکت رو به جلو متوقف کند.

پیش از آن هم در داخل کشور فتنه‌های متعددی در شهر‌هایی نظیر گلستان، ترکمنستان، آذربایجان، خوزستان و کردستان راه‌اندازی کردند که نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورند و اجازه ندهند موفق شود که به لطف خداوند متعال این نظام توانست جلوی فتنه‌ها را بگیرد.

همه فتنه‌هایی که طی یکی یا دو سال اول پیروزی انقلاب در کشور ما بود و بسیاری از مردم نسبت به آن اطلاع نداشتند توسط نظام سلطه جهانی و امثال انگلیس و آمریکا ایجاد شد که در قالب‌های مختلف کومله، دموکرات، گروهک و منافقین و امثال آن با حمایت بنی‌صدر و افراد دیگر ایجاد و پشتیبانی شدند.

تمام فتنه‌هایی که طی سال‌های اول و دوم پیروزی انقلاب اسلامی اعم از فتنه خلق مسلمان، فتنه‌های قومیتی و جنگ تحمیلی و پس از آن تا امروز حمایت از جنایتکارانی نظیر ریگی یا وطن‌فروش‌هایی نظیر روح‌الله زم و امثال این موارد، سرمنشاء همه این اقدامات نظام سلطه جهانی است که سلاح و انواع اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و از برخی افراد ساده لوح، فریب خورده و سودجو در داخل کشور به عنوان نفوذی استفاده می‌کنند. هنوز هم برخی سران فتنه و گروه‌های تکفیری را که در برخی مناطق وجود دارند برای فتنه، درگیری، کشتار مردم و خونریزی به کار می‌گیرند همان افرادی که هرچند وقت یکبار نیرو‌های اطلاعاتی، نظامی و انتظامی ما آن‌ها را کشف می‌کنند و در معرض دید همه مردم قرار می‌دهند. آنچه امروز در جامعه جهانی در حال شکل گیری است بهترین نمونه و مثال برای فتنه انگیزی، فتنه گری و نقشه سیاسی جنایتکارانه شیطانی امپریالیسم جهانی و نظام سلطه در جهان به حساب می‌آید.

فتنه‌های نظام سلطه بر علیه کشورمان به عنوان محور وحدت کشور‌های اسلامی هنوز هم ادامه دارد که با توانمندی و قدرت اطلاعاتی و امنیتی داخل کشور بسیاری از این موارد کنترل شده است. نظام سلطه در راستای تفرقه‌افکنی بین مسلمانان در منطقه از پول‌نفت کشور‌های متحجری همچون سعودی استفاده برد و گروه‌هایی نظیر طالبان، القاعده و داعش را ایجاد کرد که با جنگ‌های داخلی در منطقه به اهداف خود برسد.

نظام سلطه از تفرقه‌افکنی بین مسلمانان چه منافعی را دنبال می‌کند؟

هدف آن‌ها از این اقدامات تفرقه‌افکنانه شکل نگرفتن قدرت و قوت اسلامی است. هدف نظام سلطه از نابودی وحدت امت اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در نهایت برای چپاول ثروت‌های منطقه و استثمار و استعمار مدرن آن‌ها از ملت‌های مسلمان است که از این رهگذر به تأمین نیازمندی‌های خود بپردازند. امت و دولت‌های اسلامی باید با وحدت اسلامی سبب قطع دست نظام سلطه شوند همان‌گونه که با پیروزی انقلاب اسلامی و اتحاد ملت ایران دست آمریکا و انگلیس از نظام جمهوری اسلامی ایران قطع شد.

پس از فروپاشی شوروی آمریکا سردمدار نظام سلطه فکر می‌کرد ابرقدرت جهان و تنها قدرت کامل دنیا است به اصطلاح خود را کدخدای دهکده جهانی می‌دانست، که همان زمان برخی تحلیلگران سیاسی همچون زیباکلام برای آمریکا کف می‌زدند، اما خیلی سریع دریافتند که قدرت انقلاب اسلامی توانسته جلوی نفوذ آن‌ها را بگیرد و همه نقشه‌های آن‌ها در منطقه با شکست مواجه شده است.

در عراق، افغانستان، لبنان، سوریه و یمن شکست خوردند و تمام نقشه‌های آن‌ها در منطقه شکست خورده است. امروز همه شاهدیم که حرکت انقلاب اسلامی رو به رشد است و ما امیدواریم که مسلمانان و به خصوص نخبگان و دانشمندان، حکمان و دولت‌های بین ملت‌های مسلمان وحدت اسلامی را جریان دهند.

مسلمانان در راستای تحکیم وحدت اسلامی چه اقداماتی باید انجام بدهند؟

سازمان همکاری‌های کشور‌های اسلامی شکل گرفته بود که بین امت اسلامی وحدت ایجاد کند، اما متأسفانه شاهدیم که امروز جز نام چیزی از آن باقی نمانده است. دولت‌های اسلامی برای قدرت کشور‌های اسلامی باید با یکدیگر متحد شوند همانگونه که در آفریقا و اروپا با وجود برخی اختلافات، کشور‌های متعددی با اهداف سیاسی مشترک با یکدیگر متحد شدند. کشور‌های اسلامی هم می‌توانند وحدت اسلامی خوبی را به وجود بیاورند و با قدرت وحدت جلوی زورگویی‌های نظام سلطه را بگیرند.

علما، دانشمندان، شخصیت‌های دانشگاهی، نخبگان، متفکران و اصحاب رسانه درباره وحدت امت اسلامی تلاش کنند و آن را ترویج دهند چراکه وحدت بهترین و عالی‌ترین نوع هم‌گرایی و هم‌پیوستگی کشور‌های اسلامی است که امام راحل ندای آن را سر دادند و امروز امام خامنه‌ای بسیار جدی پیگیر آن هستند. امیدواریم با وحدت امت اسلامی، تمدن نوین اسلامی که امام خامنه‌ای دنبال آن هستند تحقق پیدا کند.

منبع: مهر 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار