رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین:

مقاومت در شرایط مطلوبی قرار دارد/ وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی بسیار بحرانی است

حجت الاسلام اختری به وضعیت رژیم اشغالگر قدس اشاره و گفت: وضعیت سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی در داخل بسیار بحرانی است. انتخابات متعدد و زودهنگام را در این چهار سال شاهد بوده‌ایم.
کد خبر: ۵۳۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ - 14August 2022

وضعیت بسیار بحرانی رژیم صهیونیستی در داخل و در حوزه امنیتیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسن اختری» در گفت‌وگویی وضعیت مقاومت را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: مقاومت در شرایط بسیار برجسته قرار دارد و همچنان رو به پیشرفت با سرعت بالا است. آنچه به‌عنوان جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل مشاهده می‌کنیم ناشی از ضعف این رژیم است و اگر رژیم صهیونیستی در شرایط خوبی قرار داشت با مسائل برخورد جنایتکارانه نداشت.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با اشاره وقوع چند انتفاضه در چند سال اخیر در فلسطین تصریح کرد: در تمام این انتفاضه‌ها رژیم اشغالگر مجبور به عقب‌نشینی شده است. گرچه از میان مردم فلسطین شهدای بیشتری تقدیم شده، اما رژیم صهیونیستی به ناچار به عقب نشینی کرده است، زیرا تاب ایستادگی در برابر مقاومت را ندارند. در جریان تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی نیز شاهد همین موضوع بودیم.

وی به اعلام رژیم صهیونیستی برای مقابله با جهاد اسلامی در حملات اخیر این رژیم به غزه اشاره و بیان کرد: این اقدام به این دلیل صورت گرفت که آن‌ها قصد داشتند ضربه سنگین تری را به جهاد اسلامی وارد کنند، زیرا فکر نمی‌کردند جهاد به تنهایی توان ایستادگی تا این حد داشته باشد. از سوی دیگر این رژیم با این کار قصد اختلاف افکنی میان فلسطینیان و جریان مقاومت به ویژه جهاد اسلامی و حماس را داشت. اسرائیلی‌ها این کار را با توسل به بعضی از کشور‌های عربی منطقه از جمله مصر انجام دادند.

حجت الاسلام محمد حسن اختری، عدم ورود حماس به مقابله با رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر را خوب ندانست و تاکید کرد: حماس باید ایستادگی خود در کنار جهاد اسلامی و مقابله با اسرائیل را نشان می‌داد و سکوت اختیار نمی‌کرد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با بیان اینکه حجم موشک‌هایی که جهاد اسلامی به مناطق مختلف اسرائیل شلیک کرد نشان از توان بالای این گروه مقاومت دارد، گفت: همه شنیدیم که ساکنین فلسطین اشغالی برای فرار از موشک‌های جهاد اسلامی به پناهگاه‌ها رفتند و یک وضعیت سختی از این منظر ایجاد شد. این مسئله باعث شد اسرائیل درخواست آتش بس بدهد که این یک موفقیت بسیار خوب برای جهاد اسلامی بود بخصوص آن که رژیم صهیونیستی مجبور شد شرایط جهاد اسلامی را بپذیرد.

وی شرایط مقاومت فلسطین را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر شرایط حزب الله لبنان به عنوان بدنه اصلی مقاومت بسیار ایده آل است و رژیم صهیونیستی در طول ۱۲ سال گذشته نتوانسته است به حزب الله لبنان حمله کند.

حجت الاسلام محمد حسن اختری، به وضعیت رژیم اشغالگر قدس اشاره و اظهار کرد: وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی در داخل بسیار بحرانی است. انتخابات متعدد و زودهنگام را در این چهار سال شاهد بوده‌ایم. از سوی دیگر شاهد وضعیت نامناسب این رژیم در حوزه امنیتی و نظامی هستیم، زیرا با سلسله موشک‌هایی که توسط جریان مقاومت به رژیم اشغالگر قدس حمله می‌شود، ترس و وحشت خاصی آن‌ها را فرا می‌گیرد، زیرا رژیم صهیونیستی توان مقابله با موشک‌ها را به سادگی ندارند.

وی افزود: گنبد آهنین آن‌ها نیز به درد رژیم صهیونیستی نخورده و نتوانسته است نتیجه‌ای که انتظار دارند را از آن بگیرند. همچنین حملاتی که این رژیم به غزه و فلسطینیان داشته، موفقیتی از نظر نظامی برای آن‌ها به همراه نداشته است.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با یادآوری ادعا‌ها و اهداف رژیم صهیونیستی در ابتدای شکل گیری خود تصریح کرد: آن‌ها در ابتدا و حتی تا سال ۱۹۶۷ میلادی به دنبال این بودند که اسرائیل را گسترش دهند و در این راستا مسئله از نیل تا فرات را مطرح کردند. از سال ۱۹۷۳ میلادی به بعد، اسرائیل به فکر اینکه می‌تواند کشورگشایی کند و یک جغرافیای بزرگ تشکیل دهد نیست و از این اندیشه خارج شده است.

حجت الاسلام محمد حسن اختری، با اشار به راهبرد قدرت‌مند کردن رژیم صهیونیستی که بعد از شکست طرح نیل تا فرات شکل گرفت بیان کرد: امروز شاهد هستیم اسرائیل قدرت به حساب نمی‌آید و دائما به دنبال این است که با کشور‌های اطراف خود از باب مصالحه وارد شود در حالی که آن زمان به سلطه در آوردن کشور‌های اطراف خود بود. این نشان می‌دهد اسرائیل موجودیت همه را پذیرفته است و این ناشی از ضعف این رژیم است که این امر را می‌توان در مواجه این رژیم با غزه هم درک کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار