معاون دبیر کل مجمع تقریب مذاهب:

وحدت و تقریب مذاهب یک امر الهی است

مسچی وحدت و تقریب مذاهب را یک امر الهی دانست و گفت: مسئله تقریب و وحدت میان مسلمانان، صرفاً یک موضوع سیاسی و محدود به زمان حال نیست.
کد خبر: ۴۸۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ - 21October 2021

وحدت و تقریب مذاهب یک امر الهی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن مسچی» معاون دبیر کل مجمع تقریب مذاهب در گفت‌وگویی موضوع اصلی کنفرانس وحدت اسلامی امسال اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر این محور اصلی، این کنفرانس، محور‌ها و شاخه‌های دیگری نیز دارد که ذیل آن تعریف شده‌اند.  

وی افزود: در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی در رابطه با صلح عادلانه، جلوگیری از تفرقه و نزاع، همزیستی مسالمت آمیز بین اقوام و مذاهب و اتحاد اسلامی مسائل و مباحث متعددی مطرح شده است.

معاون دبیر کل مجمع تقریب مذاهب با بیان اینکه مسئله مقاومت و فلسطین به عنوان اصلی‌ترین موضوع جهان اسلام در این کنفرانس مطرح شده است، اظهار کرد: در این کنفرانس از شخصیت طلایه دار تقریب مذاهب، حضرت آیت الله تسخیری امسال تجلیل به عمل می‌آید.

وی وحدت و تقریب مذاهب را یک امر الهی دانست و عنوان کرد: مسئله تقریب و وحدت میان مسلمانان، صرفاً یک موضوع سیاسی و محدود به زمان حال نیست بلکه یک بحث اعتقادی است که از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است و علمای مذاهب اسلامی بر آن تأکید داشته اند.

مسچی افزود: امروز بعد از تأسیس نظام مبارک جمهوری اسلامی ایران وحدت، به عنوان امری الهی در دستور کار نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. ۳۵ دوره کنفرانس وحدت اسلامی برای قوی کردن ریشه‌های اشتراکات و وحدت بیشتر مسلمانان انجام شده است و صد‌ها کنفرانس بین المللی نیز در کشور‌های دیگر جهان در این راستا برگزار شده است.

وی با تصریح بر اینکه همگرایی ادیان و مذاهب و همزیستی مسالمت آمیز بین مسلمانان اگر به شکل درستی صورت بگیرد، جامعه اسلامی یک جامعه ایده آل خواهد بود، گفت: آنچه در کشور‌های مختلف شاهد هستیم در نتیجه دوری از وحدت و دوری از تقریب و گرایش به تفرقه است.

معاون دبیر کل مجمع تقریب مذاهب تفرقه و تکفیر را در مقابل وحدت تعریف کرد و گفت: غیر خداگرایان و کسانی که با خدا مبارزه می‌کنند و انسانیت را به عنوان مسئله اصلی بشری قبول ندارند، در پی تفرقه افکنی هستند و بدون تردید قدرت‌های صهیونیست و استکباری پشت این مسئله است.

منبع: رادیو گفت‌وگو 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار