فرمانده هنگ مرزی سرخس:

احترام مردم به خانواده‌های شهدا، نشانه قدرشناسی ملت ایران است

سرهنگ «قاسمی» گفت: احترام مردم به خانواده‌های شهدا، نشانه قدرشناسی ملت ایران است و همان‌طور که در مراسم تشییع پیکر شهدا، شاهد ازدحام کم‌نظیر مردم هستیم، در حوزه تکریم مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا هم اقبال نظر وجود دارد.
کد خبر: ۴۸۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ - 22October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ ستاد «حمزه قاسمی» فرمانده هنگ مرزی سرخس با حضور در منزل «سید اصغر هدایتی حصاری» از شهدای نیروی انتظامی استان در عرصه وحدت، با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرمانده هنگ مرزی سرخس در این دیدار به نقش بزرگ شهدا در حفظ و تداوم نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما وامدار انقلاب و مدیون به خون‌های پاک شهدا هستیم و ولایتمداری و گردن نهادن به تدبیر ولی‌فقیه را از جانفشانی های شهدایی آموختیم که با ایثارگری و مجاهدت، نهال نوپای انقلاب را به شجره طیبه تنومند امروزی تبدیل کردند و حتی اگر در کانال‌های محاصره‌شده توسط قوای دشمن، در تحریم آب بودند، بازهم دست از آرمان خود برنداشتند.

احترام مردم به خانواده‌های شهدا، نشانه قدرشناسی ملت ایران است

وی افزود: شهدا از ابتدا فرستاده خاص خدا نیستند، از بدو تولد شخصیت قدسی ندارند و در میان ما زندگی می‌کنند اما با مراقبت از نفس و تهذیب روح خود به مرتبه‌ای از تعالی دست می‌یابند که تبدیل به الگوهای شاخص تقوا و اخلاق می‌شوند و نه تنها نام خود را در تاریخ جاودانه می‌کنند بلکه احترام و منزلتی به خانواده‌های خود می‌دهند که امروزه هیچکس در جامعه ولایی ما وجود ندارد که با شنیدن نام پدران و مادران شهدا، خاضع نشود.

قاسمی با بیان اینکه راه شهدا، راه عزت، استقامت و ایستادگی است، خاطرنشان کرد: احترام مردم به خانواده‌های معظم شهدا، ریشه در قدرشناسی ملت ایران دارد و همان‌طور که در مراسم تشییع پیکر شهدا، شاهد ازدحام و حضور کم‌نظیر مردم هستیم، به همان میزان در حوزه تکریم مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا هم اقبال نظر وجود دارد.

وی ادامه داد: اگرچه هرگز تفاوتی میان شهدا وجود ندارد و همه آن‌ها ستارگان درخشان آسمان جهاد و ایثار هستند اما بر مبنای فرمایش دغدغه‎مندانه رهبر معظم انقلاب درخصوص مظلومیت شهدای مرزبانی، برای همه ما واجب است که غبار از این هویت در غربت مانده بزداییم و شناسنامه مجاهدت‌های ناگفته شهدای امنیت را در پیشگاه نسل‌های آینده باز کنیم.

احترام مردم به خانواده‌های شهدا، نشانه قدرشناسی ملت ایران است

در انتهای این دیدار، فرمانده هنگ مرزی سرخس با اهدای لوح یادبود از صبر زینبی خانواده معزز و فرزند این شهید وحدت که در امتداد راه پدر شهید خود، به کسوت دفاع از امنیت در نیروی انتظامی درآمده است، تجلیل و قدردانی کرد.

شهید «سید اصغر هدایتی حصاری» متولد ۳۱ شهریور ۱۳۵۴ و از افسران نیروی انتظامی بود که در ۲۷ مرداد ۱۳۷۶ و در جریان دفاع از هموطنان اهل سنت در برابر حمله اشرار مسلح در حومه شهرستان خواف، از ناحیه کتف مورد اصابت گلوله‌های معارضین قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار