معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

شهید سلیمانی نه‌تنها طلایه‌دار میدان نظامی بلکه سردار تقریب بود

مسچی با اشاره به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در تقریب و ایجاد صلح و ثبات در منطقه، گفت: ایشان نه‌تنها طلایه‌دار و سردار میدان نظامی بود بلکه در نقش سردار تقریب نیز به خوبی ظاهر شد و مصداق و الگوی واقعی کسی است که تمام تلاش خود را برای تقریب و مبانی فکری دیگر گروه‌ها صرف کرد.
کد خبر: ۴۸۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ - 23October 2021

شهید سلیمانی نه تنها طلایه‌دار میدان نظامی بلکه سردار تقریب بود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن مسچی» معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیری و افراطی‌گری با در نظر داشتن احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، اظهار داشت: بحث تقریب نه تنها امروز بلکه یک موضوع تاریخی و مورد توجه کسانی است که به مبانی انقلاب پایبند هستند، زیرا امر تقریب امر الهی است و در قرآن بر این موضوع تأکید شده که منازعه نکنید، زیرا رنگ و بو و خاصیت خود را از بین خواهید برد.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه کسانی که در مقابل تقریب هستند در واقع با بزرگان دین به مقابله برمی‌خیزند گفت: در طول تاریخ انقلاب این موضوع به عنوان امر الهی همچون نماز، روزه، زکات در کشورمان احیا شده و به وحدت و تقریب مذاهب اسلامی به عنوان یک امر الهی پرداخته شده است.

وی افزود: امام خمینی (ره) همیشه تلاش می‌کرد تا امر وحدت را گسترش بدهد و بعد از آن رهبر انقلاب اسلامی به طور جد این موضوع را پیگیری می‌کند. تا آنجا که مقام معظم رهبری یکی از چهره‌های تقریبی جهان و عصر حاضر شناخته شده هستند.

مسچی ادامه داد: ما در کشور توانستیم با راهکار‌های ایجاد شده و برنامه‌های مختلف تقریب مذاهب را در کشورمان گسترش دهیم. اگر امروز ما از جنگ، منازعه‌های قومی، درگیری‌ها، اختلافات، بمب‌گذاری‌ها و تنش‌هایی که در کشور‌های همسایه مشاهده می‌کنیم در امان هستیم و علیرغم اینکه بیشترین توطئه علیه ما صورت می‌گیرد همه آن خنثی شده و جنگ شیعه و سنی پا نگرفته است به دلیل توجه به وحدت و تقریب و این امر الهی است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: امروز مشاهده می‌کنید کشور‌های منطقه که با اختلاف، مشکلات، تنش، درگیری و بمب‌گذاری‌ها مواجه هستند به دلیل بی‌توجهی به امر وحدت و دامن زدن به تفرقه است.

وی با بیان اینکه دامن زدن به اختلافات و تفرقه جزئی از تلاش‌های رژیم صهیونیستی و اوامر دشمن است، گفت: متأسفانه چه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی در دامن زدن به این موضوع در زمین دشمن بازی می‌کند.

مسچی افزود: ما در کشور سعی کردیم این گونه توطئه‌ها را خنثی کنیم و با برگزاری جلسات، تعامل‌ها، رعایت حقوق و ادب در اختلاف‌ها، رعایت حق هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، تعقل و اعتدال‌گرایی موضوع تقریب در کشورمان به‌خوبی تبیین و ارتباط خوبی بین فرقه‌ها و گروه‌ها ایجاد شد. مواردی هم که در آن اختلاف وجود دارد با گفتمان‌های صحیح و منطقی حل می‌شود تا دچار درگیری نشویم.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در تقریب و ایجاد صلح و ثبات در منطقه، گفت: به عنوان کسی که از مریدان سردار حاج قاسم سلیمانی هستم باید بگویم ایشان نه تنها طلایه‌دارو سردار میدان نظامی بود بلکه در نقش سردار تقریب نیز به خوبی ظاهر شد.

وی گفت: همانطور که ما آیت‌الله تسخیری را به عنوان سردار تقریبی می‌بینیم، در جبهه و میدان عمل سردار سلیمانی را به عنوان سردار تقریب می‌شناسیم، چرا که آنچه او در میدان به آن عمل کرد همه حاکی از روح تقریب در تمام مسائل عملیاتی بود.

مسچی افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی در برخورد با پیروان مذاهب مختلف اسلامی و پیروان ادیان به بهترین نحو عمل کرد، عملکرد وی در سوریه برای مسیحیان، در کردستان عراق برای ایزدی‌ها، در جنوب عراق برای اهل کتاب و صابئین انجام داد؛ همه نشان از این مسئله است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: هیچکس نمی‌تواند امروز بگوید حاج قاسم بین شیعه و سنی و شیعه با مسیحی تفاوتی قائل است، او آنطور که نگاه احترام‌آمیزی به کلیسا و کنیسه داشت، همان دیدگاه محترمانه را به زیارتگاه، مساجد و اماکن مقدسه همه فرق و ادیان و مذاهب بروز می‌داد.

وی گفت: حاج قاسم مصداق و الگوی واقعی کسی است که در میدان عملیات نظامی بود در عین حال تمام تلاش خود را برای تقریب و مبانی فکری دیگر گروه‌ها صرف کرد. همه سکنات حاج قاسم برای خدا بود. او نه یک قهرمان ملی بلکه یک قهرمان جهانی است.  

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها