کارشناس مسائل غرب آسیا:

ایجاد جریان‌های تکفیری با هدف ضربه زدن به ایران است

میرابیان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان را برای مقابله با آن به تکاپو انداخت، گفت: دشمنان نظام اسلامی در این راستا اقدام به ایجاد جریان‌های تکفیری و تفرقه مذهبی در منطقه کردند.
کد خبر: ۴۸۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 23October 2021

ایجاد جریان‌های تکفیری با هدف ضربه زدن به ایران است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «رضا میرابیان» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با اشاره به دوران پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در آن دوران و در منطقه هیچ وقت شاهد حضور نیرو‌ها و جریان‌های تکفیری و سلفی نبودیم. اما با تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، دیگران به تکاپو افتادند جریان‌هایی را رو در روی انقلاب اسلامی قرار دهند و از حربه دین علیه دین استفاده کنند.

وی افزود: دشمنان مشاهده کردند جمهوری اسلامی ایران در حال ارائه چهره تابناکی از اسلام به دنیا است، به عنوان یک جریان سوم که نه سمت شرق و نه سمت غرب است در حال پدید آمدن است و خود را در منطقه تثبیت کرده است، اقدام به ایجاد جریان‌های تکفیری کردند تا به این شکل یک تفرقه مذهبی ایجاد شود.

 کارشناس مسائل غرب آسیا حلول جریان‌های سیاسی و امنیتی انحرافی که به نام دین در منطقه ایجاد شده است را با هدف مخدوش کردن چهره اسلام دانست و عنوان کرد: دشمنان با ضربه به اسلام قصد زمین‌گیر کردن جمهوری اسلامی هستند. آن‌ها در این راستا دائماً جریان‌های جدیدی خلق می‌کنند و ممکن است حتی مدتی بعد چیزی به نام داعش نداشته باشیم، اما یک جریان جدید جای آن را گرفته باشد و با نام اسلام و دین اقدام به کشتار کند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان اظهار کرد: در این بازه زمانی شاهد اوج گرفتن داعش در افغانستان هستیم. تمهیدات این موضوع از قبل فراهم شده است. از چند سال پیش گزارش‌های مکرر داریم که آمریکا در حال انتقال داعش از سوریه و عراق به افغانستان است؛ بنابراین حضور داعش در افغانستان یک امر دفعتی نیست بلکه به مرور صورت گرفته است.

میرابیان به انفجار‌های اخیر در افغانستان اشاره کرد و گفت: داعش بحران خیزی را همچنان در افغانستان شعله‌ور نگه می‌دارد تا در حقیقت جمهوری اسلامی ایران را وارد یک بحران و چالش در افغانستان کنند.

 کارشناس مسائل غرب آسیا از تلاش غرب برای گسترش بحران در مرز‌های ایران گفت و بیان کرد: در ماجرای آذربایجان نیز شاهد بروز و ظهور این چالش امنیتی به شکل دیگری هستیم. رئیس جمهور و مقامات سیاسی آذربایجان رقمی نیستند و در ماجرای اخیر آن‌ها فقط ابزار محسوب می‌شوند. در پشت صحنه یک سناریو از سوی غرب کشیده شده است تا جمهوری اسلامی ایران را در مرز‌های خود وارد چالش‌های متعدد کنند.

وی افزود: آنچه در انتخابات اخیر عراق رخ داده است و مباحثی که در رابطه با تقلب در آن مطرح می‌شود نیز در راستای ایجاد آشوب در مرز‌های ایران باید تحلیل کرد و این اتفاقات پشت سر هم تصادفی نیست.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها