یادداشت/ روزبه قمصری

مقاومت تنها گزینه مردم فلسطین است

حکومت نامشروع رژیم صهیونیستی نه تنها نسبت به مردم فلسطین هیچگونه رحم و شفقتی ندارد بلکه با هتک حرمت مقابر آنها کوچکترین احترامی را برای مردگان و درگذشتگان آنها قائل نیست.
کد خبر: ۴۸۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۱ - 24October 2021

رژیم سفاک اسرائیل حتی به مردگان فلسطینی هم رحم نمی‌کند/ مقاومت تنها گزینه مردم فلسسطین استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ در طول تمامی سال‌هایی که رژیم اشغالگر صهیونیستی سرزمین‌های فلسطینیان را اشغال کرده است، تمامی حق و حقوق مردمان این سرزمین را زیر پای خود گذاشته‌اند. در واقع حمایت‌های بی چون و چرای جامعه جهانی و در راس آنها آمریکا در دفاع از اقدامات مختلف این رژیم سفاک کار را به آنجایی رسانده است که مثامات و مسئولان این رژیم نه تنها برای مردمان سرزمین فلسطین هیچ احترامی قائل نیستند بلکه به مردگان آنها نیز هیچ رحمی ندارند.

بر همین اساس هم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی معمولا در اغلب موارد در صدور احکام خود علیه مردم فلسطین رفتارهایی تبعیض آمیز دارند. اگر بخواهیم برای این رفتارها نمونه‌هایی بیاوریم مثال‌های متعددی را می‌توانیم نام ببریم. اما اخیرا شاهد هستیم که دادگاه رژیم صهیونیستی در اقدامی تعجب آور و سوال برانگیز درخواست کمیته مراقبت از آرامگاه‌های اسلامی در قدس در خصوص توقف فعالیت‌های شهرداری و دو مرکز حافظ محیط زیست و گسترش قدس درمورد تخریب منطقه یادمان «سرباز گمنام» در قدس شرقی را رد کرده است.

متاسفانه این رای ناعادلانه دادگاه که خشم مردم و فعالان فلسطینی را برانگیخته است موجب شده تا شاهد بروز و ظهور درگیری‌هایی بین مردم فلسطین و شهرک نشین‌های صهیونیستی باشیم. زیرا مردم فلسطین اعتقاد داشته و دارند این زمین‌ها که مردگان آنها در آنجا دفن شده‌اند. این در حالی است که شهرداری اسرائیل در اقدامی مشکوک و تعجب‌آور قصد دارد تا در این منطقه یک پارک عمومی احداث کند. البته این امر فقط یک معنا و مفهوم دارد و آن اینکه مقامات و دستندرکاران رژیم شاغالگر صهیونیستی هیچ حرمت و احترامی برای مردگان و مقابر متعلق به مردم فلسطین قائل نیستند و در حقیقت به دنبال تحیر آنها به لحاظ تاریخی هستند.

اگر بخواهیم به لحاظ پیشینه و تاریخی یادمان «سرباز گمنام» را بررسی کنیم آن وقت رای دادگاه و اقدام شهرداری برای احداث پارک عمومی بیشتر و بهتر معنا و مفهوم پیدا می‌کند. زیرا این یادمان پس از اینکه تعدادی از سربازان ارتش اردن در جریان جنگ سال 1976 کشته شدند احداث شده است. در واقع رژیم صهیونیستی به بهانه ساخت پارک عمومی قصد دارد تا این یادمان را از بین برده و آن را از اذهان مردم فلسطین بزداید.

از طرف دیگر نیز خبرگزاری فرانسه آغاز درگیری‌ها مابین فلسطینیان و شهرک نشینان را پس از آن عنوان کرد که بعد از نبش قبور، استخوان‌هایی پیدا شده است. زیرا به انتشار این خبر شاهد جریحه دار شدن غرور مردم و جوانان فلسطینی بودیم و این امر خود جرقه آغاز درگیری‌ها را زده است. البته نیروهای پلیس اسرائیل مثل همیشه پاسخ جوانان آزادی خواه فلسطینی را با باتوم و بمب‌های صوتی دادند.

اما اگر خواهیم یک بررسی کلی در مورد احکام صادر شده در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی برای فلسطینیان داشته باشیم فقط و فقط با یک نتیجه روبرو می‌شویم و آن تبعیض آشکار نژادی بر علیه مردم بیگناه و مظلوم فلسطینن است. نمونه دیگر که می‌توان به آن اشاره کرد رای ماه گذشته دادگاه دیگری بود که حضور نیایشگران یهودی در صحن مسجد الاقصی را در صورت اینکه سکوت خود را رعایت کنند، جرم ندانسته بود.

بر این اساس این قبیل اقدامات دادگاه‌ها در حکومت رژیم صهیونیستی در شرایط و وضعیتی انجام می‌شود که روزنامه‌های این رژیم اشغالگر بعد از امضای توافق عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات نوشته بودند که این توافق صلح برای یهودیان بسیار مفید و سودمند است و موجب می شود تا حق یهودیان برای خواندن نماز در مسجد الاقصی نیز به رسمیت شناخته شده و قانونی شود. هرچند که صدور این حکم اعتراضات بسیار فراوانی را در میان مردم و جوانان فلسطینی ایجاد کرد که در نهایت دادگاه رژیم صهیونیستی زیر فشار این اعتراض‌ها عقب نشینی کرد و این حکم را لغو کرد.

همچنین اگر بخواهیم این تبعیض نژادی‌ها را بیشتر و بهتر بررسی کنیم می‌توانیم از نظر تاریخی هم به آن نگاه کنیم. در واقع دستگاه قضایی رژیم اشغالگر قدس بارها و بارها حقوق مسلم مردم فلسطین را با صدور احکام ناعادلانه و ظالمانه زیر پای خود گذاشته و با توجه به شرایط فعلی این دست از صدور حکم‌ها در آینده و تا زمانی که مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشری از این رژیم حمایت و پشتیبانی می‌کنند هم ادامه خواهد داشت.

البته سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی با عنوان «سیاست‌های نژادپرستانه اسرائیل فلسطینی‌ها را محاصره کرده است» اشاره می‌کند که آزار و اذیت‌های یهودیان برعلیه فلسطینیان فقط محدود به ساکنان «نواز غزه» و «کرانه باختری» نیست و حتی شهرک نشینان و روستائیان فلسطینی ساکن در سرزمین‌های اشغالی نیز از این ظلم‌ها و ستم‌ها در امان نیستند.

در پایان باید به این نکته بسیار مهم و حیاتی اشاره کنیم که با ادامه شرایط فعلی، مقاومت تنها گزینه مردم و جوانان فلسطینی برای مقاومت و جلوگیری کردن از پایمال شدن حقوق شهروندی خود است و آنها برای کسب حقوق خود فقط گزینه مقاومت را پیش روی خودشان دارند. زیرا سازش در برابر تجاوزات و زیاده خواهی‌های این رژیم اشغالگر و غاصب هیچ دستاوردی برای فلسطینی‌ها به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار