با حضور رئیس بنیاد شهید؛

وضعیت تحویل خودروی جانبازان قطع نخاعی بررسی شد

در نشستی با حضور قاضی‌زاده هاشمی و انجمن جانبازان نخاعی آخرین وضعیت تحویل خودروی جانبازان بررسی شد.
کد خبر: ۴۸۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ - 25October 2021

وضعیت خودرو جانبازان در نشست قاضی زاده هاشمی با جانبازان قطع نخاعیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اعضای هیأت مدیره انجمن جانبازان نخاعی با سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار و درباره مسایل و مشکلات متعدد ایثارگران، خصوصا جانبازان نخاعی بحث و گفت‌وگو کردند.

قاضی‌زاده هاشمی بعد از شنیدن مشکلات مطرح شده، اظهار داشت: درباره هر یک از موضوعات مطرح شده می‌توان توضیح داد اما به طور کلی می‌گویم که گرچه ما مسئولیت داریم، اما طرف ایثارگران هستیم و در جلسات دولت و مجلس هم موضع ما موضع ایثارگران است، نه موضوع دولت و مجلس.

وی افزود: گاهی جایی نیازی وجود داشته و راهکار‌هایی ارائه شده که یا غیرقانونی بوده یا موقت مثلاً اولا موضوع واردات خودرو غیر قانونی است و هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسد، چون قانونگذار واردات خودروی بالای ۲۴۰۰ سی‌سی و خودروی لوکس را ممنوع کرده و ثانیا خودروی مناطق آزاد نیز قانونی نیست و انجام نمی‌پذیرد.

رئیس بنیاد شهید گفت: واردات خودرو در دولت یک موافق هم ندارد و می‌گویند بر مبنای تفاهم‌نامه، ۳۰ هزار خودرو داخلی مناسب سازی شده برای جانبازان به صورت (خارج از قرعه‌کشی و نقدی) انجام شود.

در این‌باره اعضای انجمن جانبازان قطعی نخاعی اعلام کردند که جانبازان به دنبال خودروی لوکس که مشمول ممنوعیت است نیستند بلکه خودرویی را می‌خواهند که مشکلشان را حل کند. همچنین اگر موضوع خودرو حول محور خودروی داخلی باشد، باید در قالب ماده ۴۵ قانون جامع عمل شود (با تسهیلات و کمک بلاعوض) و یا همان‌گونه که به نمایندگان مجلس خودرو تحویل شد، به ایثارگران هم با همان شرایط تحویل شود.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص این صحبت جانبازان گفت: حرف شما درست است و قانون ایجاد حق می‌کند. لکن در شرایط کنونی دولت بودجه لازم را ندارد و سیاست اقتصادی دولت در شرایط فعلی انقباضی است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها