واشنگتن: برجام آغاز مسیری برای تعامل دیپلماتیک جامع‌تر با ایران است

نماینده آمریکا در امور ایران روز دوشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت که برجام آغاز مسیری برای تعامل دیپلماتیک جامع‌تر با ایران است.
کد خبر: ۴۸۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ - 25October 2021

واشنگتن: برجام آغاز مسیری برای تعامل دیپلماتیک جامع‌تر با ایران استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران گفت که تمامی متحدان و شرکای آمریکا «نگرانی عمیق و فزاینده‌ای درباره سرعت و جهت پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران» دارند.

وی که در جمع خبرنگاران و پس از پایان سفر به اروپا و منطقه غرب آسیا صحبت می‌کرد گفت که بی صبری درباره عدم برگزاری گفتگو‌ها (برای احیای برجام) در حال افزایش است.

رابرت مالی روز جمعه در پاریس با دیپلمات‌های ارشد فرانسه، آلمان و انگلیس درباره مذاکرات معلق‌شده وین در خصوص برجام رایزنی کرد. سفر مالی به پاریس در ادامه سفرش به منطقه غرب آسیا صورت گرفته بود.

مالی و «دانیل بنیام»، مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور خلیج فارس از هفته پیش تور منطقه‌ای خودشان را با سفر به ابوظبی آغاز کرده و با شماری از مقام‌های ارشد اماراتی دیدار کردند. دیدار با «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق بخشی از برنامه‌های آن‌ها در این سفر بود.

هیئت آمریکایی در ادامه به دوحه، پایتخت قطر سفر کرد و در آنجا با وزیر خارجه قطر که یک روز قبل‌تر با همتای ایرانی‌اش دیدار کرده بود رایزنی کردند.

آن‌ها در ادامه به عربستان سعودی سفر کردند. در ریاض، مقام‌های آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور رایزنی کردند. مالی سپس گفت‌وگویی تلفنی با وزیر خارجه بحرین داشت.

رابرت مالی در ادامه سخنانش با خبرنگاران در واشنگتن و پس از بازگشت از سفر، گفت: «در این نقطه، یافتن توضیح منطقی برای علت طولانی شدن (بازگشت ایران به مذاکرات) دشوار است».

نماینده آمریکا در امور ایران اضافه کرد: «پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد و ما همچنان به پیگیری دیپلماسی حتی در صورتی که پیگیری دیگر گام‌ها ضروری شود، ادامه خواهیم داد».

این مقام آمریکایی البته اضافه کرد این موضوع بدان معنا نیست که پنجره احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای همیشه باز خواهد بود.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار