گروسی:

درباره برنامه هسته‌ای ایران دیپلماسی نمی‌تواند شکست بخورد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنانی گفت که امیدوار است بزودی با رئیس جمهور ایران دیدار کند.
کد خبر: ۴۸۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ - 29October 2021

درباره برنامه هسته‌ای ایران دیپلماسی نمی‌تواند شکست بخوردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی اظهار داشت که هنوز «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران را ملاقات نکرده، اما امیدوار است که به زودی این دیدار را برای ایجاد یک رابطه اعتماد و اطمینان متقابل انجام دهد.

«رافائل گروسی» در گفت‌وگو با یورونیوز افزود: روابط ما با ایران یک رابطه دائمی است، نه بر اساس برجام یا چیز‌های دیگر، بلکه یک رابطه دائمی مبتنی بر عضویت آن‌ها در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است که همه کشور‌های جهان را ملزم به داشتن یک توافق می‌کند.

وی ادامه داد: البته، فراز و نشیب‌هایی مانند هر رابطه‌ای وجود دارد، و ما همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آن را در سطح خوبی نگه داریم؛ و این پیام من در تمام مدت بوده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در عین حال از ایران خواست تا به آژانس اجازه دهد تجهیزات نظارتی و نظارتی نصب شده در سایت‌های هسته‌ای این کشور را جایگزین کند.

گروسی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال شکست مذاکرات احیای برجام هم گفت: من فکر می‌کنم دیپلماسی نمی‌تواند شکست بخورد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه عناصر وجود دارند و امکان داشتن همزیستی مسالمت آمیز وجود دارد.

وی افزود: ایران می‌تواند برنامه هسته‌ای خود را با محدودیت‌های جدی ادامه دهد و در عین حال، تمام تضمین‌های لازم را به جامعه بین‌المللی بدهد که هیچ چیز نادرست یا در مسیر اشتباه قرار ندارد و برای این کار، شما از بازرسان استفاده می‌کنید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار