قاهره: شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری، فاقد مشروعیت است

وزارت خارجه مصر تأکید کرد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، فاقد مشروعیت است و غیر قانونی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۸۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ - 25October 2021

قاهره: شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری، فاقد مشروعیت استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه مصر شامگاه امروز دوشنبه طرح رژیم صهیونیستی برای احداث بیش از هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از وزارت خارجه مصر گزارش داد، قاهره طرح دولت رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه شهرک‌سازی را با نگرانی زیادی، دنبال می‌کند.

قاهره گفت که این اقدام صهیونیست‌ها می‌تواند به ارتباط اراضی فلسطینی از نظر جغرافیایی ضرر وارد کند و به صورت تدریجی، راهکار دو دولتی و آینده کشور فلسطین را از بین ببرد.

وزارت خارجه مصر تأکید کرد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، فاقد مشروعیت است و غیر قانونی محسوب می‌شود.

قاهره در پایان تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید از هر گونه اقدام یکجانبه که می‌تواند به آینده تشکیل کشور فلسطین و تحقق فرآیند صلح آسیب بزند، دست بردارد.

در همین ارتباط، «تور وینسلاند» فرستاده سازمان ملل در روند سازش در غرب آسیا ضمن ابراز نگرانی از انتشار آگهی مناقصه ساخت این شهرکها، تأکید کرد که همه شهرک‌های اسرائیلی غیرقانونی است.

وی از این طرح مناقصه رژیم صهیونیستی و استمرار توسعه شهرک‌سازی این رژیم در کرانه باختری از جمله قدس شرقی بشدت ابراز نگرانی کرد.

رژیم صهیونیستی طرح مناقصه برای ساخت حدود هزار و ۳۰۰ واحد در کرانه باختری را اعلام کرده و علاوه بر آن تصمیم دارد سه هزار و ۱۴۴ واحد جدید را با هدف توسعه شهرک‌ها، احداث کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز طرح رژیم صهیونیستی برای مناقصه احداث بیش از هزار و ۳۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را «عبور از خطوط قرمز» خواند.

از زمان روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی، این رژیم احداث تعدادی از واحد‌های جدید را اعلام و چندین طرح که در دوره گذشته تصویب شده بود، اجرا کرد. وی بار‌ها اعلام کرده است که راه‌حل دو دولتی را قبول ندارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار