ثبت‌نام عتبات از امروز آغاز می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز ثبت‌نام سفر به عتبات پس از لغو ویزای عراق برای سفرهای هوایی گفت: مشتاقان سفر به عتبات از امروز می‌توانند با مراجعه به دو هزار و 500 دفتر زیارتی اقدام به ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۴۸۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ - 26October 2021

جزئیات برقراری سفر کربلا از زبان رشیدیان/ ثبت‌نام عتبات از امروز آغاز می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سفر به عتبات از اسفند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا متوقف شد و در روز‌های اخیر پس از عادی شدن شرایط، اخباری مبنی بر برقراری سفر به عتبات شنیده شد و به نظر می‌رسید که پس از اربعین یا نهایت هفته اول ربیع الاول سفر‌های زیارتی به عتبات از سر گرفته شود.

اما با وجود آمادگی سازمان حج و زیارت، عراق ویزای زیارتی برای زائران صادر نکرد و حتی لغو ویزا بین دو کشور برای سفر‌های هوایی نیز اجرایی نشد.

با این وجود، روز گذشته ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق اعلام کرد: «به اطلاع هموطنان عزیز می‌رسانم از امروز می‌توانند بدون ویزا (روادید) و با در دست داشتن گذرنامه معتبر و ملاحظات پروتکل‌های بهداشتی از طرق هواپیما به عراق سفر کنند».

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت نیز آغاز سفر‌های رسمی به عتبات را اعلام کرد و از زائران خواست در اعزام‌های جدید از سفر با کاروان‌های غیرمجاز بپرهیزند.

بر همین اساس، به صورت رسمی ویزا بین ایران و عراق برای سفر‌های هوایی برداشته شد و افراد بدون ویزا امکان تشرف به عراق را دارند. همچنین دفاتر زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت نیز از امروز برای ثبت‌نام زوار اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/120

نظر شما
پربیننده ها