نماینده مردم در مجلس:

افزایش اختیارات استانداران مرزی می‌تواند کشور را پویا کند

حیدری گفت: در گذشته تجربه افزایش اختیارات استانداران مرزی را داشتیم، اما به‌مرور زمان این اختیارات تضعیف شد.
کد خبر: ۴۸۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ - 26October 2021

افزایش اختیارات استانداران مرزی می‌تواند کشور را پویا کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهوری اختیاراتی به استانداران مرزی برای تبادلات تجاری، تردد و امنیت مرزی داده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد مخصوصاً ارتباط نزدیک با مسئولین و مقامات محلی استان‌های همجوار مرز دارد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق مصوبات شورای عالی اداری در سنوات گذشته اختیاراتی به استانداران برای ایجاد ارتباط فرهنگی و اقتصادی با استانداران کشور‌های همسایه داده شد، این تجربه خوبی بود، اما به‌مرور ارتباطات ضعیف شد و آنچنان که باید و شاید از ظرفیت‌های مرزی استفاده نشد.

وی اظهار داشت: افزایش اختیارات استانداران مرزی باید دارای چارچوب باشد تا استانداران بتوانند تفاهم‌نامه‌های تبادل کالا و تجارت، رفت و آمد‌ها و گردشگری را فعال کنند، ایران ۱۶ استان مرزی دارد یعنی ۵۱ درصد از استان‌های کشوری مرزی است اگر ظرفیت‌های مناطق مرزی فعال شوند قطعاً این ۱۶ استان مرزی بر ۱۵ استان دیگر به لحاظ توانمندسازی معیشت و اقتصاد تأثیر خواهد داشت.

 نماینده مجلس مطرح کرد: در گذشته اختیاراتی به استانداران مرزی تفویض شد که به‌مرور زمان ضعیف شد، اما با رویکرد رئیس‌جمهور هم باید استانداران تقویت شوند و هم اختیارات بیشتری برای رفت و آمد‌ها و ارتباطات تجاری و فعال کردن بازارچه‌ها مرزی لحاظ شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: استانداران می‌توانند مستمر با مسئولان استان‌های کشور‌های همسایه ملاقات داشته باشند تا فعال شدن بازارچه‌های مرزی تحقق یابد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار