تاکید وزیر بهداشت بر اجرای طرح «پزشک خانواده»/ برخی ساکنان مناطق محروم از بیمه برخوردار نیستند

عین‌الهی گفت: طرح پزشک خانواده هنوز مغفول مانده است و هر حرکتی در حوزه سلامت مردم باید با پیوست پزشک خانواده باشد.
کد خبر: ۴۸۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ - 26October 2021

تاکید وزیر بهداشت بر اجرای «پزشک خانواده»/ برخی ساکنان مناطق محروم از بیمه برخوردار نیستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت در مراسم سالروز تاسیس بیمه سلامت اظهار داشت: با توجه به رشد در گروه علوم پزشکی و خدمات و هزینه‌های هنگفت در خدمات سلامت طبیعی است بدون بیمه مردم دچار مشکل می‌شوند.

وی گفت: بخشی از جمعیت ما هنوز از بیمه‌ها برخوردار نیستند به ویژه در مناطق محروم و البته در بخش خدمت نیز دارای مشکلاتی هستیم و نمی توانیم همه بیماری‌ها را پوشش دهیم. ما باید به این سمت برویم که بیماران فقط درد بیماری را داشته باشند. این تعبیر و فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی است و باید به این سمت حرکت کرد. باید به سمت مدیریت منطقه ای حرکت کنیم و عدالت دسترسی را ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت گفت: بحث پزشکی خانواده مغفول مانده و هر حرکتی بدون پزشک حانواده موفق نیست. در بحث دیجیتال بسیار مشکل داریم در بحث نظام سلامت که بیمه ها می توانند به ما کمک‌کنند. ما بیمه را به عنوان یک مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی می دانیم و صرفا اداری نیست می تواند مشکلات بسیاری را حل‌کند. بسیاری از فرآیندهای بیمارستانی را میتوانیم در بحث دیجیتال پایه ریزی کنیم و بسیاری از بیماری ها با اطلاعات بدست آمده می‌تواند پیشگیری و درمان شود.

وزیر بهداشت گفت: باید به سمتی برویم که به قول مقام معظم رهبری فرد بیمار فقط درد بیماری داشته باشد و مشکل هزینه نداشته باشد. پرداخت از جیب به ۴۳ درصد رسیده است و این مشکل باید برطرف شود و این یک تکلیف است.

وی افزود: در کوتاه مدت راهنماهای بالینی نقش مهمی دارد. در قضیه کرونا لازم است از همه عزیزان تشکر کنم که در درمان کرونا حرکت انقلابی شکل گرفت‌. بیمار کرونایی نزدیک ۳۰ تا ۴۰ میلیون هزینه دارد و فقط رمدسیویر نزدیک شش میلیون هزینه داشت. امیدواریم با واکسیناسیون انقلابی بیماری کنترل شود. در دو ماه اخیر حدود ۷۶ میلیون دوز واکسن تزریق شده است که رکورد بی سابقه در دنیا است که با حمایت مردم انجام شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار